Pale white skin

Jag är lite sugen på att bleka min hud.
Jag vet att jag är blek. Blekare än många andra, men jag har ändå pigment i hyn, som går både åt gult och rosa och det vore väldigt spännande att se om det gick att bli av med. Vet att safari har sålt innan men när jag gick dit och frågade efter det så såg hon ut som ett frågetecken. Jag tror att det det beror på att jag var vit och för att det egentligen är olagligt att sälja. Så nu har jag först kollat runt lite på google för att få fram olika märken. Finns ett asiatiskt som heter pond som tydligen är oerhört populärt men det verkar främst användas för att bleka beauty spots odylikt.

Självklart finns det hur mycket som helst på ebay och det finns en hel del som har fått massa bra feedback men efter jag köpt de där hårborttagningsmedlet som var KATASTROFALT DÅLIGT är jag mycket mer skeptiskt till den typen av feedback. Så jag tror att jag ska gå tillbaka till safari en gång till och istället för att fråga kolla runt i butiken efter det och se om jag hittar för dom litar jag på. Deras produkter alltså, jag vet ju att det är massa mörkhyade som köper det där. Men annars kanske jag köper en s.k black soap som gör hyn blekare. Det är klart att det går att bleka, det tvivlar jag inte på men jag vill inte köpa något som inte funkar alls. Heller inget som är farligt.

Ponds produkter är säkert inte farliga men frågan är ju om de funkar. Man kan inte säga att det är bra bara för att folk använder det. Titta bara på hur sjukt stor det är anti rynkkräm, mängder av kvinnor använder det i tron om att de funkar medan effecten egentligen är minimal och försvinner om man slutar använda det. Eftersom det enda krämen gör är att den påverkar cellerna så att de sväller och på så sätt slätas rynkorna ut. Slutar man med krämen återgår huden till sin naturliga fas, rynkorna kommer tillbaka. (Soot får rätta mig om jag skrev något fel nu, det är han som har berättat det här fö mig) Så man kan inte förlita sig på att det funkar bara för att andra köpt det. Men det kanske vore värt att testa änåd?


Kommentarer
Postat av: Wilda

Annars så kan man göra blekningsmedel ganska lätt själv. Jag har gjort det några gånger och fått bort oönskad solbränna. :) Men jag vet inte hur bra det funkar mot pigmentfläckar och dylikt.

Om du köper något sånt här så kan du väl berätta för oss hur det går, jag är också väldigt intresserad av att ha blek hud. :)

2010-06-01 @ 16:07:26
Postat av: Josefin

Jag har ingen djupare kunskap om hudblekning, men min pojkvän (som är mer kompetent är jag) ville att jag skulle hälsa att hudblekning är farligt. När saker är olagliga finns det ofta en anledning till varför de är just olagliga.

Jag tycker att har fin hudton, så varför sätta hälsan på spel när du redan är vackert blek?

Postat av: Josefin

Tack detsamma, ditt hår är jättefint! :)



Jag använder ”Manic Panic Atomic Turquoise”.

2010-06-01 @ 23:41:43
URL: http://decodejosefin.wordpress.com/
Postat av: Luna/Karino

Åh, jag är också jätteinresserad av det! Jag funderade på att köpa när jag var i Kina, men det blev inte av.. :P



Jag tror inte att hudblekning är särskilt farligt. Klart att man inte ska vara helt omdömeslös, men jag tror att mycket av rädslan beror på att vi i norden/väst inte är vana vid tanken på att bleka huden. Just nu är det bruna "norm", och då försvinner helt alla tankar på farorna med BRUN hy...!

2010-06-02 @ 08:40:31
URL: http://myfairyqueen.blogg.se/
Postat av: Vickan

Cissi, jag tycker verkligen det låter som en jättedålig idé att bleka huden. Det finns många farliga ämnen i de flesta hudblekningsmedlen och det är därför de är olagliga. Kvicksilver afinns till exempel i en del preparat. Man kan få jättestora problem med huden och bli allvarligt sjuk. Du har ju dessutom redan en väldigt fin blek hudton.

2010-06-02 @ 22:04:23
URL: http://kattskratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback