Time for some sleep

Shit vad mycket klockan har hunnit bli.
Hon är redan tjugo i två och jag hade tänkt komma i säng till tolv så jag skulle orka gå upp tidigt imorn. I alla fall så har jag haft en trevlig kväll! Gick ju ner och handlade med pojkarna och fast klockan var över sju var det så varmt att man kunde gå utan axtra tröja. På vägen hem halkade jag efter lite och plötsligt hörde jag en katt som jamade jättehögt. Ja tittade mig omkring och efter ett tag fattade jag att det kom från en buske. Där inne satt en söt, fluffig katt men blåa ögon som hade fastnat med tassen så han kom inte ut, jag hjälpte honom och sen kunde han inte sluta jama eller stryka sig runt mina ben. Så oerhört söt! Men jag höll på att snubbla typ tusen gånger. Sötnosen följde efter mig en bra bit (åh vad jag ville ta med den hem!) tills det dök upp en annan katt och då blev det lite kattbråk så jag fick gå hem själv.
Sen har jag mest suttit vid datorn. Tittat på och hjälpt Samme med CoC! (Ja vi har äntligen fått hem xboxet) kollat gossip girl och pillat med håret. Jag är sjukt nöjd måste jag säga. I solen lyser det nästan rosa rött och i vanligt ljus så är det typ lila, fast det drar åt magenta. Påminner lite om den nyansen jag först prövade förra sommarn. Det var Manic panics Red passion och den blev ju väldigt mycket mer rosa än vad jag hade räknat med. På bilderna så såg den ut som en djupröd färg, lite mörkare en pillarbox men ändå klar-röd, men så blev ju inte resultatet. Tyckte även det var för mörkt. Tror knapptr jag hade den en vecka innan jag färgade om men nu är jag supernöjd! Så här ska det kännas när man färgat håret. Tyvärr verkar inte den här färgen heller fastna på bild, den ser väldigt fläckig ut, fast den inte alls är det :S Men ska försöka ta lite bättre bilder imorn, än de ja tog på balkongen/i trädgåreden med vått hår precis efter att jag hade tvättat ut färgen.
Den färgen som jag har nu är med rätt mörk, men lyser så härligt ljust i solen och ska tydligen hålla ganska länge. På sommarn är det ju faktiskt smartast att välja en mörkare nyans (om man nu inte är blond eller vill ha solblekt hår) eftersom en ljus tvättas ut/bleks snabbare än en mörk. På sommarn blir man svettig, behöver tvätta håret oftare, utsätter håret för massa sol och det tar oerhört mycket på färgen.

Här har ni en bild i alla fall

Precis nyfärgad! men som sagt på bilden ser det väldigt fläckigt ut jämfört med vad det egentligen är.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu har det verkligen varit mycket hårförändringar på sista tiden. Gött att du är nöjd nu.



Vi såg dig och Vickan på Nyhem, förresten, men ni såg oss inte då vi vinkade till er.



Hoppas du får en härlig midsommar. Hälsa Gustav och Samuel också.

Postat av: Isabelle

Fin nyans! Tyckte verkligen om den här ^^

2010-06-28 @ 12:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback