Rådjur

Häromdagen insåg att jag aldrig skulle kunna äta rådjurskött nånsin igen.
Inte för att jag kan komma ihåg när jag senast åt det men jag kollade på menyn till en restaurang och såg att de serverade rådjursadel. Det nästan vände sig i magen på mig och jag kunde bara tänka på mina fina små djur hemma i Borås.

Varje vinter så går min familj ut och fixar matstationer till rådjur i våran trädgård. Varje år får vi fullt upp. Vi hade elva stycken en gång. Folk undrar om inte vi är oroliga för våra blommor eller om inte grannarna blir sura för att de ev. skulle sabba deras trädgårdar och visst jag fattar att det kanske inte är så kul men jag skulle aldrig kuna strunta i det när jag vet att det faktiskt hjälper bara för att nån kanske skulle bli irriterad.

Jag älskar verkjligen de fina små liven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback