Just a flower in the attic


SER NI VAD HAN LÄSER?

Det är Virginia Andrews bok Flowers in the attic eller Vindsträdgården som den heter på svenska. Jag läse boken första gången när jag var tolv och jag blev förälskad från första sekund. Boken, eller böckerna, det är faktiskt en serie i fem delar där man får följa fyra syskon som blir inlåsta på vinden av sin mamma och mormor efter att deras pappa dött i en tragiska olycka. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att dessa böcker är de bästa som ficnns i hela världen. Det finns få böcker (förutom skuggorna i spegeln och Sagan om ringen) som påverkat mig så. De fick mig nästan att bli besatt skulle man kunna säga eftersom jag var så oerhört upptagen av de böckerna. Den första kunde jag nästan utantill ett tag och jag anamade deras syn på allt och jag t.o.m satt uppe på vinden och gjorde blommor som jag hängde upp och satt där och läste. Jag ville liksom vara Cathy som huvudpersonen heter. Jag bestämde att mina barn skulle heta Carrie och Cory och de skulle självklart vara tvillingar, precis som i böckerna. Så det är väldigt kul att Peter läser just den boken i ett avsnitt tycker jag. Virginia Andrews är en oerhört bra författe, har läst alla böcker av henne som finns utgivna på svenska, de engelska som inte finns har jag inte fått tag på. Här hemma har jag hela serien om Cathy, hela om Heaven, hela om Ruby och sen några enstaka från de om Melody och Dawn. Böckerna är ganska svåra att få tag på, själv sprnag jag runt på antikvariat i massa olika städer för att få tag på min lilla samling. Loppisar brukar med vara värda att titta in på om man vill få tag på böckerna då de nästan inte finns att få tag på i vanliga bokaffärer längre. Det är verkligen konstigt tycker jag.

Ja ja. Jag har det jättebra, sitter här på mitt rum medan pojkarna spelar melee där ute, Samuel har på okkusenman på högsta nivå och jag njuter av att bara vara. Om en liten stund kommer Vickan och Mikael med med lite fler kontroller så då kan vi nog spela allihop tror jag. SEn blir det family guy och kanske en film med ikväll. Friedners kommer också. Min lillebror fyller år imorn så det är därför det kommer massa folk. Tänk att han blivit så stor nu. Var nere på stan innan och köpe en fin ansiktskräm som han hade önskat sig (och det kan jag utan problem skriva här då han ändå inte kommer kolla min blogg innan dess ändå)


Gustav, Samuel och Kevin

Mysigt värre!

Fikapaus med mammis nybakade bullar, kan det bli bättre?

Nu ska jag ut till grabbarna igen! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback