A december princess dream

Jag är kär. Äntligen, efter nästan två månaders väntan har mina klänningar kommit. Jag beställde ju i september två klänningar från taobaomärkerna Kidsyoyo och HMHM. En månad skulle det ta att få dom uppsydda och sen lite extra tid för att få hem dom så klart. En månad gick och klänningarna var inte klara. Hade egentligen hoppats på att jag skulle få hem dem innan jag åkte till Sthlm och det är ju drygt en månad sen nu, så en månad till fick och sen idag fick jag en avi! Happy Cissi. Det är nästan ännu roligare att få hem paket men väntat så länge på. Särskilt när det innehåller en klänning man velat ha hur länge som helst!

Paket!

Öpnna paket

Ah dressu!
Här är första klänningen:

Det här är en replika av Angelic Prettys carnival-klänning som jag länge länge har haft högt upp på min lista över drömklänningar! Den här är dock inte helt identisk med den egentliga klänningen men det gör inte så mycket. Som flera av er vet har jag inga jättestora problem med att köpa replikor - den här är ju från AP som är ett märke som jag inte känner att jag absolut vill stödja och sen är den ändå slutsåld sen länge så AP förlorar inga pengar - jag kan ändå inte köpa den från dom.
Måste ge den högsta betyg, tyget är jättefint, någon typ av låtsassammet och den är verkligen välsydd. Rik på detaljer och den är desutom fodrad! Något som gjorde mig glatt överraskad, det hade jag inte räknat med. Den enda detaljen som jag var orolig över, att det satt 3 små rosetter över bysten och magen och sen att de kom en jätterosett i midjan var som bortblåst när det visade sig att midjerosetten var avtagbar och t.o.m. kom i en separat påse!

Klänningen har både korsettsnörning i ryggen, samt avtagbara band som är fästa med genomskinliga pärlor. Samma pärlor finns även på den avtagbara rosetten (den på bilden ovan) Sedan har den dragkedja med. Dragkedjans kvalité verkar dock inte vara den bästa och det är synd, vore onödigt att behöva byta bort den. Jag har hört från en sömmerska att det är vanligt att många märken, både välkända, dyra, etablerade använder sig av dragkedjor med dålig kvalité. Jag undrar varför, känns så onödigt att sy en fin klänning och sen använda en dålig dragkedja ju... Men annars är jag hur nöjd med den som helst!

Den andra klänningen är jag också väldigt nöjd med. Jag skäms lite för att jag faktiskt inte vet exakt vilket märke som gjort den från början, men jag tror att det är Baby. Känns som en typisk baby-klänning. Den måste vara från innan min tid, tror det i alla fall.

Även denna var fodrad, dragkedja i sidan (lite trög den med) och korsettsnörning i ryggen för att reglera storleken på klänningen. Tyget är ganska tunt men känns ändå hyffsat slittåligt. Trycket är helt underbart! Det är ett rödluvan tryck! Kändes väldigt bra eftersom jag sålt min gamla rödluvan klänning

Klännigen har empirewaist (alltså den är skuren precis under bysten) och på framsidan av skärningen sitter det ett svart pärlband som en liten nyckel är fäst i! Väldigt sött!
Ett stort plus till bägge märkerna som sydde upp efter mina egna mått, utan att jag fick betala extra för det.

Dom säger ju att den materiella lyckan är den enda sanna. Jag kan inte hålla med till fullo men ibland förstår jag verkligen vad dom menar med det!

Avslutar med en bild på mig själv :P

Kommentarer
Postat av: mitsukai

den första är ju het bedårande verkligen!

Postat av: mitsukai

*helt ska det ju stå.. haha =)

2009-12-02 @ 19:55:36
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Maria

Klänningen med sagosilhuetterna känns väldigt inspirerad av Metas ballerinaklänning. Det var alltså ballerinor i silhuetterna istället för sagotryck. Halsringningen ser däremot ut som typiskt Baby. Äsch, vem bryr sig, den ser fin ut i vilket fall som helst.

2009-12-02 @ 23:44:13
URL: http://your-other-left.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback