Hår :(

Åh äntligen äntligen tt internet som funkar! känns som ja har SÅ mycket att berätta (och som alltid när det är så får man ju ingeting sagt) För det första internet på internatet funkar inte. För de andra så hade vi bönedag i går så då hade ja ju inte med datorn och sen hade vi fullt upp hela dagen.

Nå till den stora grejen då, ja har förstört mitt hår! usch usch usch. Ska berätta allt. Som ni vet så funderade ja ju på om ja skulle färga mitt löshår mörkare eller mitt egna hår mörkare. Köpte blekning och hade en röd färg här på kortebo så det va bara och välja. började med att färga en slinga av löshåret med den röda färgen och den blev typ precis som min egen färg. Så ja borde ju vart nöjd med det, jag borde låtit det vara. men nej då, det kunde ju inte ja, utan fick för mig att ja skulle bleka det i alla fall. Sagt och gjort , slänger i blekningen, samtidigt (det mer idiotiska och ologiska) som ja lägger i den mörkare röda färgen i resten av löshåret. Åh vilken jubelidiot man kan vara. Så fruktansvärt korkad. Sen lägger ja i resterna av poppy red i mitt eget hår och går och lägger mig i hopp om att få en snygg röd färg som går mot rosa, lite ledsen är ja redan på kvällen efter att ha insett att ja färgat löshåret så mycket mörkare än mitt eget hår kommer bli. Anyway går upp på morgonen tvättar ur färgen, och hör och häpna det är inte lite snyggt röd åt det rosa hållet utan istället, åh ja vet inte ens vad det är för färg, en som går mot orange istället. Det som jag absolut inte, under några omständigheter ville ha. Till min tröst funkar löshåret rätt bra till färgen ändå, så det vart ja tacksam över men oerhört frusterad över den egan hårfärgen. Visst det är inte så svårt att köpa en ny, vet dock inte vilken. ska sattsa på pillarbox red och hoppas att den ger en bättre färg, annars är det bara till att beställa från manic panic igen. Ännu värre var när jag upptäckte att jag tappat massa hår pga blekningen, massa i överhåret som bara gått rakt av på mitten, det ser inte bra ut. Nej ja är verkligen ledsen då ja tyckte att mitt hår började få en rätt bra kvalite och då det började bli längre, nu ser det ju bara slitet ut ju :(
Tog lite bilder både igår och idag men alla blev hemska. ska dock leta upp någon som funkar.


vet inte hur bra färgen ser ut på bilderna men ja lägger upp några stycken





här syns ju färgen ganska tydligt :(

Bild från idag


avslutar med en liten smexig bild :P så nöjd är ja inte i verkligheten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback