Princess

Hej! Har knappt hunnit skriva på hela helgen. Har haft det riktigt bra! Idag var det dags för modevisningen på Stadsbiblioteket i gbg! Tyvärr kunde dagen inte börjat sämre. Jag sov bara fem timmar i natt, försov mig och fick skynda som bra den för att hinna ner till tåget. När jag väl satt mig visade det sig att den som ger tillstånd för tåget att fålämna spåret hade försovit sig så vi fick stå inne på stationen en hel timma. Och jag skulle liksom vara inne i gbg klockan tio för att ändå bli lite sen till stylingen för visningen. I alla fall, när jag väl var på plats en timma senare rullade allt på smidigt och jag och Karin och Evelina hade det jättetrevligt! Visningen gick väldigt bra, var lite kort kanske, men det va väldigt kul. Var en del personer som kom och kollade! 


Jag innan visningen. Tyvärr har jag ingen koll på vad för folk som tog bilder så jag har inga alls just nu. Förutom de få jag tog med min mobilkamera då vill säga.


Karin va snygg i sin underbara Catherdral kjol!

Evelina såg helt fantastisk ut i sin fina hime lolita klänning som hon sytt själv!

söt <3

Åh det är så mycket jag vill. Jag vill åka till Nordic fest så att det bränner i mig. Men eftersom jobbet lagt in mig på en tid på fredagen (trots att jag tydligt skrev att jag var i norge då) och inte har hittat någon som kan ta min tid så kommer ja inte kunna komma iväg. Biljetterna kommer ta slut och ja kommer missa det, i år igen. I år när jag för första gången hade ett stort gäng folk som också kommer åka :(

Nu när jag missar det vill jag väldigt gärna åka till Klubb Shibuya i Sthlm. Tror deras Halloween fest kommer bli kanon men det kostar ju lite att ta sig upp och så mycket folk i sthlm känner ja ju inte. Mer eller mindre inga utav mina närmare vänner bor där.

Så för att trösta mig själv tog jag tag i det här med att köpa ett par Circle Lenses! Har velat ha ett par hur länge som helst så nu passade jag på! (dock råkade jag göra fel och beställa endast en lins för priset av två, hoppas verkligen det går att lösa, så typiskt mig att göra fel)
Circle lenses (cirkel linser) är en typ av lins som ger en illution av att ögonen blir större. De har en svart ring runt själva irisen som ger ett sken av att ögonen är större, som ni ser på bilden (dock är de inte de linserna jag beställde) Mina heter
Hyper Eclipse Green. I Japan och Kina och Singapor (och i öst överlag) är det oerhört populärt med den här typen av linser. Jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra det med men det är i alla fall en "it" grej som som sagt är oerhört populär. Linserna är väldigt vanliga inom Hime och gyaru stilarna!
Jag var väldigt i valet och kvalet om jag skulle beställa gröna eller blåa. Egentligen ville jag hellre ha de blåa men eftersom en del av min egen iris kommer synas var jag rädd färgerna skulle skära sig mot varandra. Det är en sak om man har bruna ögon då ser det ju mer ut som själva puppilen är större bara (om man tex köper blåa) mn har man gröan ögon blir det ju tre färger (svart - grönt - blått) och det hade ju varit väldigt tråkigt om jag hade köpt ett par som inte passade! Så nu får vi bara hoppas att jag får hem två linser och inte en!


Bild från google

Kommentarer
Postat av: Sid

Ni är så fina, ditt hår är bara <3!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback