My eyes

Det var inte så lätt att få i linserna som jag hade trott. Alla har sagt till mig att det skulle vara jättesvårt i början och obehagligt och så där. Minns min goda vän Charmy, när hon fick linser tog det flera timmar för henne att få dem första gången/gångerna men ska jag vara helt ärlig trodde jag att jag skulle få dem med en gång. Äh, tänkte jag, så svårt kan det väl inte vara. Men det var det verkligen. Mycket svårare än jag tordde. Stod i runt tio min första gången utan att ens få i dem lite. Sen gav jag upp. Tänkte att jag nog aldrig skulle fixa det. Lite senare försökte jag en gång till, ingen större framgång då heller. Hade tittat på flera filmer på youtube och det såg ju så lätt ut! Tillslut ringde jag min kära vän Jossa som använder linser dagligen. Kände mig lite halvt desperat och det var inte lättare av att mamma stod brevid och skrek om att jag skulle förstöra ögonen (mamma är helt övertygad om att linser bara är av ondo, det ska man absolut inte ha om amn inte behöver det osv) Men med Jossas vägledning på telefonen, satte henne på högtalare så gick det faktiskt! Tricket var att titta uppåt med ögat och liksom lägga linsen på vitan, vänta lite tills linsen "sugts fast på ögat" och sen blinka för att den skulle lägga sig rätt. Så after all så var det inte så svårt. Då var det faktiskt svårare att ta ut dem, precis vad jag hade räknat med sen innan faktiskt.


Här har vi mitt väldigt osminkade öga, var tvungen att ta bort sminket för det bara rann när jag skulle lägga i linserna. Det var mycket enklare att lägga i dom efter jag hade tagit bort det faktiskt så i fortsättningen så ska jag lägga i linserna innan jag sminkar mig. Den här bilden är ju inte precis den bästa. Ska ta bättre bilder nån annan gång när jag är mer fixad!


Nu ska jag sova. Ska upp tidigt imorn, först Bäckäng, sen infoteket och sen gbg för att leka med Anna!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Lilla gumman! De e ju faktiskt ganska krångligt att sätta i linser. Det är ju en av de största anledningarna till att jag inte använder linser. Men man lär sig. Tänk bara på att ha åtminstånde 20 min på dig till att sätta i dem och använd dem inte ofta, för de slits ju annars och då skadas ögat. Nåt annat att tänka på e ju att helst inte använda linser när man e förkyld eller har irriterade ögon. Man kan få skavsår i ögat eller på insidan av ögonlocket då. Min pappa hade det när han använde linser och det tog ett halvår att läka. Jag försöker inte skrämma upp dig, men när du är ovan och inte fått hjälp av en optiker så är det viktigt att vara försiktig. Mikael hjälpte mig första gången och han sa ungefär samma sak som Jossa. Det är viktigt att hålla ögonen så öppna som möjligt också.



Puh! Det var mycket jag skrev där. Hoppas på fler bilder av hur det blev, man ser ju faktiskt inte så mycket på den bilden tyvärr.



Puss puss// Vickan

Postat av: Rebecca

Jaa, det är riktigt svårt, för mig tar det fortfarande en massa tid. Men jag måste öva öva!

Åååh, du får lågga upp bild sen med bättre kvalitet så man får se hur det ser ut i helhet också!

Ser jättesnyggt ut redan!<3

2009-10-20 @ 16:21:54
URL: http://kirakira-dreams.blogspot.com/
Postat av: Isabelle

Oh, men var du på Infoteket idag? Jag med ju, går på kurs där just nu!

2009-10-20 @ 19:52:16
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com
Postat av: Cissi

Rebecca: ja det är verkligen komplicerat, jag har jättesvårt för att ta ut linserna, särskilt på höger öga, får stå i drygt 10 minuter för att ta ut dom :S Ja det ska jag!

2009-10-25 @ 12:57:51
URL: http://miaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback