Uppcon del 2

Samme höll på att spela guitar hero så jag kan fortsätta lite!
Första dagen, förutom på modevisningen var jag, Soot och Vickan katter. Var ganska kul när vi åkte upp i bilen och vi alla tre hade öron på oss. Tror dom inne på max bla tyckte vi var lite konstiga. Tog tyvärr inga bilder alls på den outfiten men tog en bild på kläderna innan ja åkte.



Minus korsetten, ja hopade den, skar sig lite mot tyget på kjolen.
Men i alla fall, jag och Vixs hade i princip samma outfit, hon hade annan kjol bara och ja kände mig snygg i det men redan första timman blev jag jättepepp på loli. Något ja inte räknat med. De seaste två konventen ja vart på har jag tagit med massa lolikläder bara för att inse att jag inte velat ha det. På Närcon tex hade jag på mig det första kvällen men vantrivdes så mycket att jag bytte om. På conversuscon hade ja det ca en timma andra dagen innan jag valde en ny outfit så jag hade verkligen inte räknat med att jag skulle vilja ha lolita, därför tog jag bara med mig två klänningar till UC, något jag nästan ångrade sen.
Så andra dagen passade jag iaf på att ha min Carneval klänning som jag kaske haft en eller två gånger sen jag köpte den i höstas. Den är ju engligt mig ett mästerverk som förtjänar mer uppskattning än att ständigt hänga i min garderob.

Så här såg vi ut andra dagen!

Mjau!



På eftermiddagen var jag och Vickan med på en nail deco workshop! Det var superkul verkligen. Något av det mysigaste på hela konventet. Det kostade 30 kr och då fick man tio lösngalr, tillgång till alla deras nagellack, nagelstavar och stenar. Vi gjorde först ett par och sen ett till lite senare på kvällen.


Work in progress!

Precis som på Närcon så trivdes jag väldigt bra i Orange pop cafe, men det blev inget pärlplattande alls faktiskt. Bara naglar!

Söndagen var en ganska kort dag på konventet. Vi var där runt tolv, köpte med oss frukost från ica. Gick runt bland stånden och söp in den härliga stämmningen. Runt kvart i tre gick vi till paul för att hämta vår packning och runt fyra plockade vi upp Evelina och började åka hemåt

Elena!

Soot fixar!

Pretty pretty!

Ja och Vickan sista dagen! Älskar min rose jail!



Vixs<3


Hann ta en bild på söta eldmyran med!

Evelina var så söt i sin outfit från Ap! Vi stannade till i Södertälje och åt mat på vägen hem. Där bytte vi även chauför till Soot för Vickan behövde sova lite! Jag skulle då hålla koll på kartan och tyckte det var lite konstigt när det började dyka upp städer längs vägen som inte fanns med på kartvägen. Visade sig sen att vi svängt av på E20 mot Göteborg(vi skulle ju dit men hade tänkt ta vägen över jönköping och då kändes det helt plötsligt som en omväg) men sen sa pappa att det var snabbaste vägen om man skulle åka direkt till Göteborg så det var ju bara bra! Efter att vi blivit avsläppta i Gbg rörde Vickan sig till Svenljunga och vi somnade ganska snabbt. Jag gick upp halv två idag. Var skönt att bara slappa måste jag erkänna!

Det var allt från mig, kanska kommer mer bilder om ja hittar sen!
Puss och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback