Visningen på Berns och allt annat

Åh tillbaka från Sthlm och Berns nu!
Vilka underbara och intensiva dagar jag har haft!

Resan upp gick jättebra. Jag satt i den obokade vagnen och hade tur som fick sitta vid ett fönsterbord. Satt själv ganska länge men i Örebro gick värsta ghettogänget på. Jag var jättetrött och hade ingen lust att ha fyra högljuda tonåringar jäme mig. Efter några minuter satte de på musik och stäckte en sladd över mitt knä för att ladda sin mobil. Jag ville helst säga till dem att gå därifrån men det kan man ju inte göra. Efter ett tag gick de lite lättare. De började snacka med mig, fråga om håret och tillslut satt ja där, nästan som en i gänget och lånade deras plattång medan de lånade mitt nagelack. Fick även vara smakråd vid diverse olika håruppsättningar och sen ringde Soot till min räddning.

Väl uppe i Sthlm möttes jag av Victoria och hennes kompis Petra. Superhärliga människor. Det visade det sig att Victoria bodde i en helt fantastisk lägenhet på Östermalm, i ett hus från 1800-talet, två våningar under Daniel Westling. Jag var i extas. Kanske inte bara för att just även Westling bodde där utan hela stämmningen kändes så överklass på något sätt. Vi satt och snackade och myste och Victotria fixade de sista på sin klänning. Hennes kollektion var en höstkollektion inspirerad av roccoco och viktoriansk. Mycket passande.



På onsdagen åkte vi in ganska tidigt på morgonen för att få öva på gång, bli stylade och pröva kläder och allt sånt. Berns tog mig med storm. vackert. Kristallkronerna gjorde mig nästan målös.
Det var runt 30 stycken stylister och frisörer där och jag kände mig som en liten prinsessa när två frisörer samtidigt lockade och fixade mitt hår. Dock tyckte jag att lockarna blev lite väl mycket, jag kände mig lite som en pudel, men efter att ha vart ute i vinden ett tag började lockarna hänga och vi fäste om frisyren. Vi hann gå en stund på stan med. Jag hade inte tagit med pengar till shopping, trodde verkligen inte vi skulle gå på stan men ville givetvis köpa enorma mängder kläder smycken och skor när vi väl gick runt. Blev i alla fall en supersöt miniklänning med halterneck, i svart vitt randigt, perfekt till sommaren eller en utekväll på Berg 211.
Var även inne på Shock, har inte vart inne i stockholmsbutiken och tyckte nästan den var mysigare och mer familjär än den i Gbg. Fick genast hjälp av en kille som hade lagt in kulor under huden på sina underarmar, jag var SÅ facsinerad och var tvungen att ta massa bilder. (sa till först att de skulle hamna på bloggen så klart) I alla fall så slutade med att jag gick dit idag igen för att köpa ett par over knees, även de i svart vitt randigt. Har en liten thing för det just nu. Och morbida smycken. Blev en ring i form av ett rakblad (kändes nästan för emo, men det var för sött för att motstå)




Robertos (på mitt kvitto stod det att han hette Roberto, men vad vet jag)

Coolt coolt coolt.

Folkhav

Nå ja tillbaka till Berns underbara salonger. På eftermiddagen hade vi genrep, det gick lagom bra eftersom tjejen som skulle gå framför oss inte KOM I TID. Dett fuckade givetvis upp hela ledet. Sen var det dags för smikning! Ja älskar att bli sminkad av andra verkligen. Är så härligt att bara ha någon annan som gör det, på ett annat sätt än vad man är van vid, även om jag älskar att sminka mig själv med förståss. I alla fall så var det flera av make up artisterna som hade gått hem och det var massor av modeller kvar när klockan var runt kvart i fem. Visningen började halv. Vi blev klara ungefär fem i halv och kunde inte gå den vanliga vägen, som gick genom catwalken eftersom salongen var smockfull så vi sprnag runt som dårar med andan i halsen, halvt panikslagna innan de kom en frisör som hjälpte oss. Fösta visningen gick stålande! jag kände mig på topp, var asnöjd med min posering och jag älskade de hundratals kamerorna som blixtrade. Var runt 600 pers där. Efteråt kom det fram en fotograf från ett modemagasin och fotade oss, ganska mycket, och sa att Victorias kläder var bäst. Det kändes inte helt fel.


Uppe i sminklougen

Jag blev väldigt nöjd med sminket! Hon gjorde ett bra jobb och det passade verkligen hela outfiten!

Färdig! Vad tycks? Är inte löskragen i harlequin-stuk helt underbar?

Petra! Lite tuffare outfit med byxor^^


Andra visningen kände jag mig inte lika pepp, jag frös jättemycket och det var som om all enerig bara hade runnit ur mig. Jag vet inte om det syntes på catwalken men det kändes som om jag inte fick till min pose och som om jag såg mega uttråkad ut. I alla fall så hade en stor svensk designer (som jag inte kommer ihåg namnet på, svenska designers har jag inte så bra koll på) sagt till Victorias pappa att "äntligen händer" det något när vi kom ut.

Victorias kläder var underbara. Jag älskade den 1700-tals inspirerade underkjolen som bara gav enormt puff på sidorna, inte som en vanlig lolitakjol alltså, som ger en rund siluette.


Efter första visningen tog vi lite bilder



Underbar bild på Victoria!





Den här kollektionen var väl den andra efter Victoras som stack ut, medeltid och lajv xom inspriraton. Riktigt bra jobbat!

Älskade även den här uppsättningen! Så fin!


På efterfesten satte jag på mig min vita odiumklänning, ett par armvärmare och så behöll jag strumpbyxorna från visningen! Efterfesten var givetvis på Berns!

Hm, någon trivdes bra i katthavet^_^

Tog ut håret och borstade ut lockarna och fick lite mer ruffs. Kändes mer avslappnat att ha det så på efterfesten!

Somnade som en stock när jag väl kom i säng runt halv två. Om jag inte hade varit så trött hade jag velat dansa hela natten men jag var så slut. Och så visste jag att jag skulle behöva gå upp ganska tidigt dagen där på.

Kom upp vid nio idag och väntade otåligt på att Victoria och Petra skulle fixa sig i ordning så vi kunde komma ut på stan. Blev en ganska kort sväng innan jag satte mig på tåget hem.
Väl hemma har jag hjälpt till att fixa inför Gustav student imorn. Kvar återstår att färga mammas hår.


Nere i underjorden. Nerdesta skiktet i tunnelbanan! Såå fint

Underkjolen! Jag älskade älskade älskade den! Vill ha en i min garerob. Både till lolitaklänning och till lite mer burleskt med bustier och bloomers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback