In wonderland

Nu har jag sett Alice i Underlandet.
Jag tycker att det var en bra film. Burton är ju en väldigt bra regisör och har en tendens att ta fram bra saker hos sina skådespelare. Jag tyckte alla hade gestaltade sina karaktärer bra och filmen var mycket underhållande.

Nu till vad jag inte tyckte om. Burton har gjort filmen till en sån där typisk äventyr saga. En sån där med åh the only, chosen one is the only one who can save us. En klassis fantasy story där det onda möter det goda. jag gillar såna sagor generellt men det speciella och magiska med Lewis Carolls story är ju just att den är inte är sådan. Där finns inga givna rätt eller fel och det mesta är bara nonsens och flum men det är det som gör den så originell och intressant.

Jag rekommenderar dock folk att se filmen, oavsett om man är ett fan av Alice i underlandet eller inte så är Burton en skicklig regisör, den var snyggt animerad och det var kul att se på film i 3D.



Jag efter filmen! Hade min älskade Alice Chess från Baby på mig. Aldrig har väl den passat bättre. Men jag kände direkt hur mycket jag vantrivs i den rosa färgen. Hade så gärna velat ha den i svart i stället. Rosa + lolita känns så 14 år på mig med tanke på håret och det var sorgligt att känna så. Ett absolut jag vantrivs i de här kläderna. Men som sagt det berodde mest på kombinationen min hårfärg + klänningens färg. Jag har ju generellt svårt att matcha färger så det är ju inte konstigt att jag mår dåligt av det.


Kommentarer
Postat av: Madde

Ska se filmen ikväll!



Men jag tycker att du är jättefin! Och superfin klänning :D

Postat av: Isabelle

Var och såg den idag jag med, tyckte mycket om den :D

2010-03-06 @ 21:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback