Skins

Jag har vad man brukar kalla problem hy.
Det är något jag tycker är väldigt jobbigt. Jag har en rodnad över kinderna, synliga porer, väldigt torra partier kombinerat med en del oljiga. Trots att de finns bra foundations, finns det ju inga som riktigt kan trolla bort alla problem. Jag vet att de finns de som har det värre men jag är väldigt avundsjuk på sådana som knappt behöver använda foundations alls. Jag skulle inte klara mig utan det och jobbar ständigt för att hitta de bästa produkterna.

Jag försöker givetvis ta han om min hy på bästa sätt men det är inte altidlätt att veta vilka produkter man ska använda till vad och jag inte inte råd att bli beroende av något allt för dyrt.
Jag har länge tänkt att jag ska pröva The Body Shops Seaweeds sortiment som jag har för mig att min gode vän
Karino verkligen tyckt hjälpt henne.

Idag hittade jag faktiskt lite produkter på ebay till ett bra pris så jag slog till!

Dels ett set med fyra olika små produkter

Rengöring, ansiktsvatten, dag och nattkräm.

Dock så vet jag att min hy är behov i mer djuprengörande produkter så jag köpte även en exfolierande kräm


Tillsist så köpte jag en produkt från Avon som är lite som en primer som slätar ut huden, gör den mattare och mjukare och som hjälper sminket att sitta på plats längre. Läste en del recensioner innan jag beställde den och en del skrev att efter att de börjat använda den här produkten hade de slutat med foundation helt. Jag antar att de hade bättre hy än mig från början men det låter i alla fall väldigt spännande. Har inga jättehöga förväntningar utan blir mest nöjd om de förlänger livet på min dagliga sminkning.

Länk finns här

Kommentarer
Postat av: Karino

Hoppas verkligen att seaweedserien fungerar för dig! Den har verkligen gjort underverk för min blandhy, men det är ju förstås olika från person till person. Har alltid haft otroliga komplex för ansiktet på grund av alla orenheter, men nu har de i princip försvunnit (sedan vet jag ju inte om det kanske har något att göra med att jag slutat vara tonåring.. :P)



Avon-produkten verkar spännande, ser fram emot en recension ^_^

Postat av: Tessy

om du kan få tag på en bb cream så e den toppen mot typ allt å ersätter flera produkter, dock inte rengöring å sånt...

2011-03-19 @ 22:59:25
Postat av: MIaka

Sv: yes har flera olika BB cream tom som jag använder. Är mycket nöjd med det, men som sagt det utesluter ju inte bra rengöring^^

2011-03-19 @ 23:07:14
URL: http://miaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback