London, 3

Nu har jag äntligen internet på min lilla dator!

Så nu kan jag ladda upp lite mer från London!

Måndagen var en riktigt mysig dag!
Vi delade upp oss ganska tidigt på morgonen eftersom Kim, Nalle och Joakim inte ville följa med till Primark. Något som jag däremot hade sett fram emot ganska mycket. Billig shopping i mängder är inget jag säger nej till. Man skulle kunna likna Primark lite, lite vid Ullared fast med nästan bara kläder och ganska mycket snyggare kläder med för den delen. Även om jag inte hittade så mycket som jag ville ha så är jag nöjd med det jag kom ut med; tshirt, strumpor i mängder, over knees, strumpbyxor och knästrumpor för drygt 20 kr styck kändes sjukt värt!

Värst var det när jag var tvungen att springa iväg över gatan till KFC för att låna toalett och jag insåg att jag hade lämnat min mobil i Soots väska! Jag hade redan betalat för mina saker och de andra var i princip färdiga när jag sprang iväg. Stod hur länge som helst utanför och väntade utan att de dök upp och fick smått panik. Tillslut när jag efter fjärde gången gick upp till det stället i butiken där vi hade skiljts åt återförenades vi! Visst hade jag klarat mig ändå, men det var ändå lite nervöst!


Här är jag nånstanns i närheten av Harrods. Var egentligen tänk att vi skulle hinna med en snabbvisit där innan vi skulle möta upp de andra vid St Pauls Cathedral men det blev för tight med tid.


Det var så kul när jag skulle fota killarna utanför Pauls Cathedral, bad dem att ställa sig på led. De flesta gör bra ifrån sig men finn ett fel...



Sott kan liksom inte riktigt få till det! Och det här är bara två av de sju bilderna jag tog! Spelade ingen roll hur många gånger jag sa till honom att ställa sig närmare!



Sista kvällen satt vi i flera timmar på en liten mysig pub och bara njöt. Kändes lite sorgligt att tiden hade gått så fort men vi var alla väldigt nöjda med tiden!

När det sedan var dags att åka hem på tisdagen var alla riktigt trötta

..endast Nalle är vaken.

Det som senare utspelade sig när det var dags att gå igenom säkerhetskontrollen är något jag är mindre nöjd med.
Jag vet vet vet ju att man absolut inte får ha något vätskebaserat löst i handbagage utan att det absolut måste läggas separat i små plastpåsar och precis innan jag skulle checka in min stora väska så kom jag på att jag hade min foundation i min lilla sminkväska som jag hade i mitt handbagage. Så jag lade över den i den stora väskan och sen var det dags för säkerhetstjänsten.
Jag hade mina kängor så jag var ju givetvis tvungen att ta av mig dom och när jag gick igenom detektorn eller vad det heter så pep det. Jag visste att det var pga av mina clips i håret men blev så klart ändå visiterad. När det var över såg jag min väska komma ut på "Special"bandet för checkning. Blev smått nervös och tänkte att jag kanske pinsamt nog kanske hade glömt någon vätska i alla fall.

När väskan sedan gicks igenom plockade kvinnan fram sam efter sak som inte var okej, läppstift, eyeliner, ögonfranslim och linser (!) Det var så sjukt pinsamt. Sen så visade det sig att de små påsarna som man får gratis i Sverige kostade pengar här och jag hade bara några få mynt kvar. Efter lite krångel visade det sig att Nalle hade pengar att lägga ut och jag fick min lilla påse men jag skämdes ändå jättemycket.


Här är stora delar av det jag kom hem med! Jag är så glad för allt! Väldigt nöjd är jag med Primarkfynden pony tshirten och den söta lilla ryggsäcken! Ryggsäck är något jag länge behövt men vart ganska emot då jag inte inte hittat någon som jag tyckt passat mig. Jag är ju egentligen mer förtjust i handväskor men den här var bedårande och kostade bara 5 pund så den åkte ner i kundkorgen så fort jag såg den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback