Oh goth...here we go again

Förlåt men jag måste verkligen än en gång skriva om goth och hur mycket jag älskar den subkulturen. Igår funderade jag en hel del på varför jag dras så fruktansvärt mycket till den romantiska gothstilen och varför jag inte klär mig i det. jag menar kläderna är lättare och billigare att få tag på än lolitakläderna osv.

Jag tror det dels kan bero på att jag inte alltid känner mig så snygg i det, ja menar inte att jag inte trivs i det för det gör jag verkligen, jag älskar långa svepande kjolar, sammet, spets, korsetter och allt vad de hör till med svarta rosor dödsrommantik och Edgar Allan Poe. Men ändå, ändå är det något som stoppar mig, det blir helt enkelt inte så. det händer ibland att jag klär mig i det, men då (Kevin vann idol btw) är det mest när jag ska ner till ICA eller nåt, aldrig till skolan eller när ja ska va med vänner eller så. Sen är det ganska obekvämt med, långa kjolar, tunga kjolar, korsetter har jag ju inget problem med, det gillar jag ju, det är konstigt men jag älskar att känna hur man inte kan fylla hela lungorna med luft, hur de tar stopp vid en viss gräns osv men lolita är mer lättburet faktiskt. Men jag kommer ändå alltid tillbaka till hur jag älskar att se bilder på kyrkogårdar, hur mycket jag älskar månsken och dödsromantik. Gha det här är svårt att förklara, men jag föreställer migsjälv på en kulle i månskenet, med långt långt hår och vinden vinande som sveper med sig mitt långa hår och den svarte prinsen långa cape.  Det är väl en liten dröm jag haft sen jag var 15 ungefär. Ibland blir jag helt fast vid datorn och kollar på underbar gothkrationer. Det är ju så otroligt vackert.

Jag ska antagligen till Pilgrim på nyår och då ska jag ta ut all min gothlängtan så att säga, det är verkligen något jag ser fram emot, har redan börjat planera outfiten! Längtar verkligen till det,

nej nu ska jag och Gurra se om första O.C avsnittet, längtar så mycket efter O.C så jag kan dö
puss på er
<3

Kommentarer
Postat av: gabriel

tell me about it... obekvämheten var nog det som fick mig att sluta klä mig i det till vardags. en dag skippade man hatten och det var ju väldigt skönt att inte behöva tänka på den. sedan blev det en vana att inte ta med den. sedan började man lätta på sidenbanden runt handleder och duken runt halsen allt oftare, tillslut började man även glömma kårskjortan hemma för att slippa dessa. och steget mellan svartskorta och t-shirt var inte jätte långt

2008-12-18 @ 00:31:16
Postat av: Cissi

Ja men det är ju så dumt att det måste va så. Egentligen, ja brukar alltid säga att stil går före bekvämlighet och det håller jag fast vid även om det varje morgon är lockande att ligga kvar i sängen för att 20 min innan skilan börjar gå upp och dra på sig mjukisbyxor och en tshirt.

Men det är ju verkligen så himla snyggt med goth och det värsta är att det nästan helt håller på att försvinna, ja menar hur ofta ser man kråsskjortor och cylinderhattar? ALDRIG nu för tiden ju, fast det typ är det snyggaste som finns på killar ju...det är så tragiskt...

2008-12-18 @ 23:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback