Seelenschmertz

Jag fattar inte hur den låten kan vara så bra, Blutengel är ju kanske inte världens bästa band (fast ja tycker verkligen om dem) och mycket av musiken låter ganska mycket likadant och en hel del av texterna är bara meningslöst dravell om vampyrer och sånt men just den låten, det känns lite som extas, det känns som att den utrycker mian känslor exakt. jag kan lyssna på den om och om och om igen och jag tröttnar aldrig. Jag älskar den. Det spelar ingen roll att den är på tyska och att det tog hur lång tid som helst innan jag ens fick den översatt. Musiken, melodin talar rakt in i mitt hjärta. Detta är verkligen en av de bästa låtarna jag vet. Kändes roligt att få spela upp den för klassen, den låten va helt klart mest avvikande :P men ja tror de tyckte den va rätt cool.

Kannst du in meiner Seele lesen
In meinen Trumen bin ich jede Nacht allein
Kannst du in meiner Seele lesen


Det är ju så himla fint med tyska verkligen, jag älskar språket.

Can you see inside my soul?
In my dreams I am always alone
Can you see inside my soul?


Ingen människa kan ju se in i ens själ, det är ju så, man kan blotta sin själ för andra människor men de kan aldrig se den i sin helhet, det gör ju en till en väldigt ensam varelse eller så, men för mig känner jag ändå att Gud kan se in i min själ och därför är jag aldrig aldrig ensam, Gud är alltid med. Men ändå den här låten är så himla bra, det de förmedlar, går rakt in i mitt hjärta. Som om det va mig, mitt liv, mina känslor som den handlade om. och det är coolt när man känner att musikeni sig, utan text i sig själv är så känsloladdad. Eller nej det va verkligen inte det ja ville få fram, nu lät det som om jag tyckte att all instrumental musik inte kan förmedela känslor, det va verkligen inte det ja menar. Musik kan alltid i sig själv förmedla känslor, men det finns så mycket musik som är beroende av sina texter , detta är inte en sån låt.

Nu har vi dogmatik igen. Vi har pratat lite om Guds avbild (också en sak vi talade om i helgen, är inte det lite coolt?) alltså jesus som Guds avbild, oss människor som Guds avbild. Jag är Guds avbild inför Gud.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jaa, jag tycker också jättemycket om den här låten!

Postat av: Miaka

J jag fullkomligt älskar den!

2009-04-28 @ 23:19:12
URL: http://miaka.blogg.se/
Postat av: Sid

Den är underbar, Blutengel i allmänhet :3 Tycker du om den låten så har jag massa musik du säkert skulle tycka om :D

2009-04-29 @ 02:19:28
URL: http://twistedorigin.blogspot.com/
Postat av: Vickan

Å det var ju den som du spelade i ettan jämt. Hade du tappat bort översättningen som jag gjorde åt dig?

2009-04-29 @ 21:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback