Skärtorsdag

Idag är det skärtorsdag! Solen lyser ute och jag har ganska nyss gått upp. klockan är tjugo i ett och jag äter en ordentlig frukost. Te med jordgubbssmak, knäckebröd, kiwi och youghurt med müsli. Jag lyssnar på p3s dokumentär om en man som dödade massa männiksor i Falun. det är verkligen tragiskt.

idag ska jag städa, sen ska jag packa och fixa mig iordning. Åker till vara runt halv sju tror jag. Då kommer jag komma fram runt halv nio eller nåt tror jag. hm... måste ringa pappa sen och se hur vi ska lösa det hela. ser fram emot påsken nu, hoppas bara det är goa människor i teamet, att det är folk man snabbt kan konekta med och att jag kommer in i gruppen snabbt. att vi får bra samtal på nätterna och att det blir en fin påsk.

Nej nu ska jag fortsätta äta!


Nu har jag städat rummet, och packat, och dammsugit och diskat all disk, tagit badrummet och nu är ja helt slut. Försökte förgäves få bort alla rosa fläckar som finns på golv och väggar inne i badrummet men det går inte. Idag använde jag det starkaste medlet som finns på hela skolan och det va så starkt att jag nästan trodde ja skulle svimma. fick världens huvudvärk men ändå, inget resultat, det är precis lika rosa som det var innan. jag fattar inte hur man ska få bort det här. Hjälp? någon! Nej men jag ska snart ta och gå till en färgaffär eller nåt. jag gör vad som helst för att få bort fläckarna! Funderar t.o.m på att köpa vit målarfärg för att få bort det.
Snart, eller om en timma eller så ska jag laga mat och efter det sminka mig och fixa lite, packa ner resten av sminket och sånt. Och sen bär det iväg. får inte tag på pappa, och det känns lite oroväckande eftersom ja inte vet om han kan hämta mig eller inte i Herrljunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback