ja han är sannerligen uppstånden!

Hej alla vänner! Nu är jag tillbaka från påskfirandet i vara! Vara var en micket mysig by måste jag säga! Som flera av er vet brukar jag fria nyår och jul på team evangelisations läger^^ I år var jag bara där tors-sön. Måste erkänna att detta lägret (sen jag fick veta att jag kunde vara med i kontakteamet) är det jag haft stora förväntningar, har inte haft det på ett tag nu. Men nu hade jag alltså det. Kom ner på torsdag, på fredag fick jag veta att det typ inte va några i kontaktteamet, det var jag, emanuel, carro och ett äldre par som hade en cafebuss. och det var det kontaktteamets uppgift var. att ta hand om bussen, eller liksom vara med bussen som stod placerad på torget med gratis fika till almänheten, musik och trevliga samtal. det låter faktiskt trevligt, nu när jag ser det i efterhand. men jag fick panik först, fullständig panik eftersom vi var så få och ja inte riktigt visste hur de äldre paret var! men de visade sig vara helsköna, de brann verkligen för ungdommar och ville verkligen verkligen göra en skillnad! Det blir nog mer bilder än ord i det här inlägget^^


vi börjar med en egobild (faktiskt dne enda:P)

Här har vi bussen!

Samtal vid bussen^^

jag valde även att vara med i det teamet jag var insriven i från början, ett internationellt team med två engelska tjejer och en kille från afrika, därför pratade vi bara engelska! det va väldigt kul! jag älskar engelska! Det va så kul att ha två tjejer från england där. åh vad jag längtade till london då, deras accent är ju så himla vacker verkligen! På bilden ser vi mina härliga ledare Emanuel och Miriam och två söta tjejer från gruppen Elin och Liisie!

Den här katten va så himla söt! den bodde typ i en "lada" vid skolan! Jag ville bara ta med den hem, påminnde lite om Olle, fast inte lika tjock :P

Påskafton!!!! jag fick lite påskris av två hårdrockskillar som gick förbi! "Nej men det är ju du!!! sa den ena och gav mig riset! Glad påsk på dig!" hade träffat dem tidigare i veckan och då undrarde de om jag ville följa med dem och steka ägg :P Fint va?

Under påskfirandet satt jag med internationella teamet! det va mysigt, vi fick god mat verkligen!

Daniel och söta söta Sofia från England

Naomi! (älskade hennes hår) kusin till Sofia!

Epic dansshow från den lokala brandkåren plus Emanuel

E-M-A-N-U-E-L gör reklam för lite vatten^^ nice!

Lite mer Emanuel :P

Rara Miriam!

Min broder!

Wille!!! Åh fy va kul det var att träffa dig igen, nu får det inte ta två år och nio månader igen :P Wille är en cool kille som skrattar som en ekorre, har ögon som glaskulor och som alltid verkar vara glad! i like him a lot! Vi brukade åka på samma läger när vi va yngre! Då hade han tuppkam och va värsta coolingen, det är han nu med iofs, fast inte lika true :P (MADDE!!!)Wille och hans vänner åt alla vesuvio (HA! MADDE!) Wille va jätteduktig på mötet och gick tom fram för förbön medan hans kompis Martin verkade vara liiiite mer rädd, eller tja, verkade tycka det hela va knäppt :P vilket gjorde att han hela tiden tjatade om att gå...

Willes andra vän verkade väldigt trevlig^^ han hette Ohmed...tror ja...

Fika efter mötet^^

Myyyyyyssssss!

Senare på kvällen var vi ute med bussen utanför en klubb, det va riktigt kul, vi fick en del härliga samtal med ungdommarna! Åh det va en tjej som hette Sara! hon va precis som Anki, det va som att träffa henne, verkligen, precis som när anki va full, lika bonnig, hahahhahaha, Anki dig saknar jag!!!

Det här får nog bli sista bilden! från idag, innan Liisie och Elin åkte hem! Har haft en väldigt trevlig påsk!

Nu ska jag bara ta det lugnt idag, äta youghurt och titta på greys anatomy!

Puss på er
:*





Kommentarer
Postat av: Micke Picke

olle tjock? vad menar du nu?^^

2009-04-12 @ 16:35:45
Postat av: Madde

Hahaha har man nån gång varit true som måste man ju leva upp det dte max resten av livet...!!

Vesuvio är inte en riktig pizza! Slöseri med pengar hahahaha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback