Dagbok från förr

Åh jag är så glad, Tilda har äntligen kommit hem, har ju nästan dött av längtan efter henne den här månaden! Åh jag är så glad! Anyway hittade en liten dagbok från när jag var 15, fick den av Virpi på min 15 års dag. Skriver bla så här

Jag vet fortfarande inte riktigt vem jag är men jag växer i mig själv för varje dag som går.

Jag vill hämnas, ja jag vill visa vad jag har missat. Jag ska bli oemotståndlig, om det nu går.

På en sida står det bara en rubrik.
Vad är min fråga till livet?
Sen är resten av sidan tom, antar att jag inte kom på vad min fråga var, kanske har jag ännu inte gjort det.

Lite anteckningar från nyhemsveckan, detta under ett semunarium om att vara singel eller att ha ett förhållande, haha lite kul att skriva ner det här:

Helig och Het

Singeltiden:
* Lär känna Gud
* Bygg upp din karaktär
* Var aktiv - tjäna Gud

Gud visade Adam Eva, var aktiv i Gud men sök först efter Gud innan du letar efter din "Adam" Gud kommer visa dig honom när tiden är mogen

Förberedelser för kommande relationer
*Skaka av dig stress!
*Lär dig hantera frestelser
*Lämna tidigare besvikelser
*Bestäm dig för att inte gifta dig med en som inte är kristen!

Behåll din tro till Jesus, den är det viktigaste du har, se till att hitta någon som du kan dela din tro med. Du måste gifta dig med någon som har sitt hjärta och längtan i Gud.

*Sudda ut ordet skiljsmässa
*Kom ihåg att bara gå in i en relation efter ett beslut, inte efter en känsla eller stämmning -
Stämning är något vi är jättekänsliga för, för allt blir så fint då. Bestäm dig i förväg för vad du vill. Ta honom inte bara för att det kändes bra just DÅ. Stämningen kan bedra.

SPECIELLT FÖR HENNE:
1. Bygg upp din självbild!
Bli ett kristallglas som folk ser upp till och beundrar inte en pappersmugg som man bara dricker upp ur och sen kramar ihop och kasstar bort.

2. Annonsera ingenting som inte är till salu!
Om din kropp inte är till för samhället annonsera inte ut den, klä dig inte utmanande. Klä dig som en solnedgång, inte en stekt kycklig (en solnedgång är vacker att titta på men det är inget man får begär efter, en stekt kyckling är något man typ dregglar över och vill ha)

 
Min fina kommenatr längst ner på sidan löt: "Kan man inte vara både en solnedgång och en stekt kyckling?"

Lite citat jag och Vickan och Tilda skrev ner en kväll när vi satt och flummade:

- Adam är bara så....ah (Vickan)
- Han är så mänsklig (jag)
- Min kompis tycker du ser ut som ne prins, jag tycker du ser ut som en gay (Tilda)
- Mikael kör dubbelspel med Emilia (Tilda)
-Det är fint med prinsar som har kjol, dom är så äkta (jag)
-Äkta prinsessor...med andra ord superbögar (Vickan)
- Nu är det trist, Vickan ställ dig på bordet och börja dansa! (Tilda)

Haha det var tider det!





Jag är så glad att jag har en kamera! Samuel fotade mig lite innan när vi låg ute i gräset och pratade!


Kommentarer
Postat av: Kiwie

Hej, undrar vart ifrån du köper färg från manic panic och om den färgen håller länge:)

2009-08-15 @ 11:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback