Blut rot

Dags för mig att sova! Klockan är tio i tre och Gustav och jag har suttit hur länge som helst och kollat failblog! Varför är det så kul? Vissa grejer kunde jag knappt sluta skratta åt. Annars har kvällen varit lung. Har precis sytt på lite clips på hår. Är så mycket skönare med clips än hårnålar, även om det funkar med hårnålar med. Får ganska ofta frågan om hur jag fäster löshår med hårnålar, det är lite svårt att förklara, kanske tar och gör en lite tutorial över det nu i dagarna! Funderar på att köpa lite hår från odium, de säljer ju hår i extremfärger från plastikhaar. Vad jag har hört så är deras kvalité jättebra och hållbart så det vore kanske något. Men den svåra frågan är ju vilken nyans jag ska ha. På odiums färgkarta är det två färger som är aktuella för min del, hade bestämt mig för den ena av dem (peperoni) tills jag var inne på plastikhaars egna hemsida och på deras färgkarta såg det ut som att peperoni var väldigt mycket mörkare än den andra nyansen blut rot som på odiums sida ser mer eller mindre orange ut. Ska visa er skillanden:


Som ni ser så är det inte så jättestor skillnad på peperoninyansen på de båda sidorna men när det kommer till blut rot ser det helt plötsligt ut som två helt olika färger ju! Gha det är så frustrerande, vill verkligen inte köpa fel. Just nu lutar det dock mer åt blut rot, för så ser mitt hår ut när man tar tar kort på det, tänkte att det kanske är så med den nyansen med, för den ser ut som att den är tagen med blixt i alla fall. Generellt tycker jag peperoni nyansen från odium är den snyggaste nyansen och skulle kunna beställa den bara för det, men är rädd att den skulle vara för mörk. Inte hela världen om den är det för då kan man ha den i underhåret, det är nästan värre om ja skulle beställa blut rot och den skulle gå mot orange för det gör verkligen inte den nyansen jag har nu. Har hellre en mörkare nyans i underhåret än en som är lika ljus som min men går mot orange. Svårt svårt degt här. Borde sova nu och inte tänka på sånt här. Funderar även på att bleka lite mer av mitt löshår i typ tio min och hoppas på att kunna färga det!

Nu lyssnar jag på Kropp och själ. Denna gången handlar det om unga pojkars ohälsa, främst de som fastnat i datorspelens våld. Just nu handlar det om en kille som är 21 år, bor hemma, inte läst klar gymnasiet men läser på Komvuq som inte har några kompisar som han träffar irl untan som bara spelar WoW hela tiden. Det känns så sorgligt. Jag kan itne ens föreställa mig hur det skulle vara att inte träffa folk hela tiden och bara bara gå hemma. Det låter verkligen fruktansvärt. Tänk att inte ens ha en enda kompis att ringa och prata med eller ta en fika på stan med. Jag undrar hur man hamnar i den situationen för jag tror verkligen det är lättare än man tror.


bild från sr.se

Kommentarer
Postat av: soot

fel spel om man jämför bild med sr-artikel :( inte ens rätt genre. inte ens rätt decennium. jag dog lite inombords.

2009-12-16 @ 17:53:48
Postat av: Luna

Saken med de som "fastnar i spelens våld" är att de misshandlar sig själva genom att inte äta något, eller ta hand om sin hygien.. Jag kan förstås inte tala för alla, men av det jag har sett.. Det är riktigt jobbigt att se.

Det finns ju förstås massor av människor som spelar mycket OCH har ett normalt liv.

2009-12-17 @ 10:17:36
Postat av: Cissi

Luna:

Ja det är fruktansvärt sorgligt, har sett en del sån jag med och man mår dåligt, men precis som du säger, de gäller långt ifrån alla. Dock är ju verkligen wow ett sånt spel som man lätt fastnar i. det har ju tyvärr förstört liv.

Postat av: Cissi

Soot: ja fast här har de ju bara en bild på ett spel, alltså vilket spel som helst, det handlar ju om att vissa killar spelar för mycket och inte VILKA spel de spelar. Och sen kan ju inte alla veta så mycket som du :P

<3

2009-12-17 @ 13:31:09
URL: http://miaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback