Dan före dan

Mjau! För första gången på flera år ligger snön tjock så här kvällen före julafton. När jag var liten och fram tills att det slutade vara snö på julafton var alltid det första jag gjorde när jag vaknade att dra upp persinerna och njuta av det vackra vinterlandskapet! Jag älskar verkligen vintervyer. Det är bland det finaste jag vet. När snön ligger tjock på mark och tak och när frosetn bitit sig fast på träden ocg färgat dem helt gnistervita. Och när det ser ut som man krossat diamater och strött ut det över hela marken. Det är så galet vackert!

Jag vill behålla den här mysiga stämningen längre. Om några dagar är det helt över, väntan inför julen, stressen, jaken på klappar, glögg och lussekatter. Knäck och pepparkaksbak. Julskivorna som spelas om och om. Det här den absolut mysigaste tiden på hela året och nu är det snart över. Blir lite ledsen när jag tänker på det, och så typiskt mig att inte bara kunna njuta av nuet utan tänka på att det snart är över.

Igår såg jag en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Den heter ink. Den är skriver och regiserad av Jamin Winans, som för mig är en helt okänd regisör. Alla skådespelarna var med helt okända men manuset och skådespeleriet var så oerhört bra. Hela idén var helt underbar. Satt och grät i slutet, så oerhört starkt slut. Ska inte avslöja hur den slutar men den handlar om en liten tjej som heter Emma som blir kidnappad av en varelse från en parallel verklighet där s.k. inkubus och storytellers lever. Dessa kommer varje natt till vårt universum för att ge oss människor drömmar och mardrömmar och storytellers är de som ger oss människor de fina drömmarna och inkubusen ger oss mardrömmar. Det pågår givetvis en konflikt mellan de olika varelserna som för oss människor är helt osynliga. Men Emmas själ blir på något sätt väckt och kidnappad av en varelse och hennes kropp hamnar i koma. En kamp om liv och död utspelar sig sedan under filmen. Kommer Emma vakna upp eller kommer hon bli fast i drömvärlden?


Helt underbar film, rekomenderar alla i hela världen att se den.

Nu ska jag snart städa mitt rum och slå in sista julklappen.
<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska definitivt kolla upp Ink, den verkar riktigt bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback