I am alive!

mjau! Är tillbaka i Borås nu! Har ju varit i gbg ehla veckan det är därför jag uppdaterat så fruktansvärt dåligt. Idag jobbad ejag på Mcdonalds (något jobb på andra stället har det ibte blivit på hela veckan, lite synd eftersom ja ändå va i gbg men det är ju inte precis som att jag inte haft andra saker för mig!

I tisdags tex så träffade jag
Anna och vi hade jättemysig julshopping. En liten tradition vi haft sen flera år tillbaka (fast några uppehåll har det nog varit några år tror jag) hur som helst så var det supermysigt. Vi fikade på vårt nya favoställe som ligger mitt emot Lagerhaus, väldigt hundvändligt. För självklart var ju lilla Bianca med! Hon är favohunden, efter Holly så klart ju, men så fruktansvärt söt!

Anna va snygg!

Jag förökte typ en miljon gånger att ta kort på mig och Bianca, det det gick inte bra, gumman ville inte titta in i kameran och jag sög på att få med mig själv. Har ser vi lite av mitt hår iaf!

Lite senare på efter middagen mötte Charmy upp oss en sväng och vi spräng även in i lilla Raichi och Leila. Mysigt mysigt.

Så söt! <3

På onsdagen hade jag och mumu filmkväll! Vi hade det bäst! Som vi alltid har det! Först tittade vi på Another cinderella stroy (med Selena Gomez) efter det var vi galet godissugan så vi sprang ner till Coop och köpte godis och cola (cero så klart) och chokladbollar! Sen tittade vi på Big Girls dont cry. En film som jag såg när jag var runt fjortoin och som verkligen berörde mig. Den handlar om två tonårstjejer i Tyskland på nittiotalet och deras liv, familjerelationer, kärleksdraman och om hur tungt och svårt det kan vara att inte hittat sig själv helt än och hur de vuxnas relationer verkligen spelar roll för barnens utveckling. Mycket sevärd film. Efter det blev det nyinspelningen av Hairspray. Sen blev det massa youtubande av Selena Gomez, Demi Lovato, Miley Cyrus och Taylor Swift. Jag har noll koll på allt drama kring dessa Disney stjärnor. Vem som datar vem, vilka som är bästisar osv men Charmy har koll och det är verkligen underhållande! Sen hamnade vi in på svenska bloggar som Kissie, Amir och Paow. Haha det är underhållande om något. Jag fattar inte hur man kan vara så blåst och självupptagen som Kissie faktiskt.

Sen har helgen vart underbar! Madde kom hit tididgt på fredagen och vi gick och shoppade och åt på Mcdonlads och bara pratade! Sen åkte vi till Macke på hans inflyttningfest! Det va så kul att träffa honom igen. Plus att Gustav och Karin va där, har mer eller mindre inte träffat dom sen de gifta sig, känns lite annorlunda att hänga med gifta par, ni vet såna man tycker är i ens egen ålder men som helt plötsligt är gifta! Det va mysigt i alla fall. macke bjöd på (den obligatoriska?) fallafel med stek potatis och morötter. Väldigt gott sen blev det snack stora delar av kvällen och massa musik lyssnande. Tyckte höjdpunkten var när jag satte på Achtung Achtung Alarm, eller Die russen komme! Blev väldigt nostaglgiskt eftersom jag lyssande massa på den under en period på Kortebo. Har precis fått veta att Korteboskolan inte kommer finnas kvar mer, eller jo, skolan kommer finnas men inte i samma lokaler, de ska hyras ut till kristna skolan. Det betyder att internatet kommer försvinna. Mitt underbara rum, det kommer jag aldrig mer få bo i. Känns fruktansvärt. Ville verkligen bo där nästa år ju. Men men, jag och Jossa har pratat om att flytta ihop inne i stan. Om inte Ammi flyttar ner så klart, vi har redan diskuterat om hur vi ska inreda och hur kul vi ska ha!

Vet att det är lite stökigt men ändå! Älskade det där rummet!

(klicka på bilderna för större format)

Bilderna från Mackes fest blev verkligen dåliga. Väldigt gryniga, men jag lägger upp några ändå för er som vill se lite av hans nya ställe. Fast det är nog svårt att se något alls tyvärr

Jag och Macke!

Madde i soffan!

Jag!

Sen på lördagen var det då dags för min barndomsvän Annas födelsedagskalas! Vi bodde på samma gård på Hammarkullen när jag var liten och har i princip inte hängt sen jag flyttade från Göteborg så det var jättekul att få komma på hennes kalas. Mu var med mig också så jag inte skulle vara helt ensam! Anna hade gjort ett jättejobb och inrett hela stället med massa disney prinsessor och hello kitty och massa massa fint! Traffade en del gamal hammarkullefolk och det kändes så bra. Vet att hammarkullen inte precis är det bästa stället att bo på men jag är stolt över att vara född och uppvuxen där, plus att viu inte bodde där för att vi hade det tight ekonomiskt utanför att det var ett beslut från mamma och henens vänner. De bäste sig efter de gått sin bibelskola att de skulle flytta ut i ett "problem område" och starta en församling där mitt i allt de röriga och finnas till där. Men sen var det faktiskt inte så rörigt när vi bodde där, jag minns det som väldigt trivsamt. De va under den tiden mamma träffade pappa med! han spelade gitarr på ett möte och mamma blev intresserad och på den vägen är det! Dom var typ bara tillsammans ett år innan de gifte sig.

Annas present!

Jag!

Bild från mu. Jag, Anna, mu och nyfunna vännen Niklas!
Haha det var så kul för det va ett gäng killar som trodde att jag och mu hade klätt ut oss till alternativa tjejer! Liksom what? Hur tänker man då? Tycker det va ganska tydligt att vi var utklädda. Haha.

Får räcka för nu, lägger upp mer bilder om jag hittar några om andra tagit! Ha det fint <3

Kommentarer
Postat av: Ammi

Vi ska ju plocka apelsiner i Israel juuuu !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback