Hello again

Det snöar ute! Innan snöade det ganska mycket, nu har det lugnat sig lite, men hustaken och marken är vit. Visst det lyser igenom lite grönt här och där men det är på god väg att bli ett riktigt vinterlandskap. Innan sprang det omkring ett rådjur i trädgården! Vi brukar ha massa rådjur i trakterna över vintern, det är alltid lika mysigt!

Vad det gäller mitt hår kunde jag nog inte vart nöjdare! Tvättade faktiskt ur färgen redan i natt, runt ett tiden då det suttit i över fyra timmar och när ja vaknade på morgonen kände jag mig nöjd med nyansen. Bäst av allt var att jag ahde lite hår jag kunde använda till. Det va som att se en kär gammal vän när jag tittade mig i spegeln och såg allt det röda. Trivs så fruktansvärt bra i den här färgen! Blev väldigt kortebo-nostalgik med, eftersom det var under den perioden jag hade rött hår. Saknar mitt rum, saknar vännerna, alla sena nätter, alla filmer, matlagningen i det allt för trånga köket, saknar sena kvällar med bilen till "hemma kväll", sakna storhandlandet på Ica maxi, saknar utsikten från aulan, saknar att komma in några min efter eller precis innan lektionerna börjat och paka upp datorn och ta del av studierna. Saknar att springa till bussen, saknar att gå på stan, saknar vineyard, saknar brödbakning, saknar café Johans, saknar A6 center, saknar alla djupa samtal, saknar tjejsnack med Jossa och Madde, saknar tv-rummet i källaren, saknar Pilgrims rum, sakar Pilgrim himself, saknar alla lärare, saknar högskolan, saknar mitt rum så det gör ont i mig, saknar badrummet som var inrett i rosa, saknar den där dumma duschen om aldrig gav tillräckligt med varmt vatten, saknar att jag kunde se mitt ansikte i spegeln när jag duschade, saknar min lilla krukväxt som faktiskt överlevde, saknar alla stunder jag väntade på postbilen, saknar öppnandet av paket, saknar matsalen, saknar att läsa veckans secret med Jonas, saknar gudtjänsterna och saknar tom att det alltid var psalmer som musik, saknar min plats i klassrummet, saknar att åka bil in till stan varje onsdag, saknar gemenskapen, saknar att shoppa sönder mitt lindexkort på Lindex på A6, saknar de där invandrarkidsen som alltid åkte 26:an och alltid alltid skrattade när jag sjöng, sakar Kribbans dåliga humor, saknar min del av kylskåpet, saknar min garderob, saknar att alltid städa innan jag åkte hem för att gå på u-church, saknar nästan tom bussresorna med 200 bussen till ulricehamn trots att det var den tråkigaste resvägen över bottnaryd i världen, saknar det konsanta lyssnadet på tool och nin och Emilie Autumn och all annan musik jag kunde spela dygnet runt, saknar att Becca kom och hälsade på oss, saknar att Charmy mer eller mindre flyttade in på mitt rum under en period, saknar att hon alltid kramade mig innan hon sprang iväg till sin skola, alltid lika pigg och söt medan jag var hur trött som helst, saknar hur mysigt allt var. SAKNAR KORETBO








STOR SAKNAD!

Ska försöka ta nån bra bild på håret sen idag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback