Hemma!

nu är jag hemma igen! hade det jättemysigt hos Mathilda! Vi kollade på the duchess, som jag gillade jättemycket romantiskt och tragisk var den, men väldigt fin, älskar Kiera knightley, hon är så otroligt duktig!  Sen såg vi just my luck. småsöt tonårskomedi skulle man kunna säga, rätt förutsägbar men gullig. Sen såg vi typ den sämsta filmen jag sett i hela mitt liv och det var svenska filmen ciao Bella. Fruktansvärt dålig var den, seriöst, jag fattar inte hur man kan göra en så dålig film. Hur man man bara??? Fruktansvärt dåliga dialoger, inget samspel, alla skådisar var dåliga, man fick absolut inget grepp om deras personligheter och storyn var kass. Varför varför varför är nästan alla svenska filmer så dåliga? vad är det för fel, är det reigisörernas fel, som helt enkelt inte kan regisrera? eller har de någon förvriden syn på hur männiksor funkar, eftersom de alltid ger en snevriden bild av mänskliga relationer. Eller är de skådespelarna som helt enkelt inte kan? att de är så dåligt skolade eller inte har någon talang så de inte kan förmedla några känslor? Eller är det manuset som är så kasst? men då kan man väl gå utanför manus lite? Eller lär man sig helt enkelt inte att gå utanför manus. Eller är det skolorna som det är fel på, som helt enkelt misslyckas med att lära ut? Lärarna som är fast i gamla spår och tror att de är så man ska spela. Jag vet inte. Jag har ju själv gått teater och självklart lärde jag mig en hel del, men det är klart man inte blir skolad för film av tre år på gymnasiet. Vet inte vad jag ska säga om min utbildning, vad jag lärde mig eller inte lärde mig. Vet i alla fall i efterhand att det krävs talang för att man ska kunna bli något, och att det är väldigt manusbundet. jag hatar ju manus och vill bara improvisera, känner alltid att manuset binder mig, och skulle verkligen vilja ha mer frihet. Sen fattar jag att man inte kan spela in en film helt på impro, men jag tror verkligen att man skulle kunna ta sig större firheter, så skulle det bli bättre. Men jag vet inte. Jag fattar bara inte varför alla svenska filmer suger, förutom typ Skenbart och Livet är en schlager.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Happ! Du glömde Smala Sussie, det är ju det bästa svenska filmen ever!

2009-02-15 @ 15:43:41
Postat av: Miaka

ja det glömde jag, den filmen är så himla kul ju!!!!

2009-02-15 @ 16:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback