trött

så nu har jag krypit ner i min säng, klockan är lite drygt två och det har varit en intensiv dag. När jag satt upp i köket nyss och kollade på klockan och såg att den var två tänkte jag först att den va två på dagen, men kom ju självklart på att den va två på natten. Kom då att tänka på den gången jag och Ammi åkte hem från gbg, tror det första gången vi själva tog två bussen hem och vi var på södra torget runt tre tiden, bussen till Ammi skulle inte gå förens kl kvart i fyra och vi var dödströtta och därpå skulle vi även cyckla de  4 sista km hem till Ammi.
Vi stod där på torget och jag sneglade till på klockan och såg att den var typ kvart över tre och det kändes, precis som nyss, som om det var mitt på dagen och jag stod på torget och väntade på bussen hem efter skolan, visst det va mörkare än vad det brukar vara på dagen men jag fick ändå den känslan, det var ju inte tomt på torget utan det va en hel del människor, bara i vår lilla busskor stod det säkert 7-8 personer till.

Samma sak är det ju om man åker spårvagn mitt i natten över avenyn, det är fullt med folk, precis som på dagen, det ligger bara ett annat skimmer över avenyn, men den är likväl full av full liv, full av rörelse. Det fascinerade mig oerhört första gången jag åkte över avenyn mitt i natten.

Anyway har haft en toppen dag, skriver mer imorn när ja är pigg
:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback