Det är tungt

Håhå nu blev ja glad, min blogg är inte den mest lästa, men igår hade ja nästan hundra besökare! Härligt värre!

Anyway nu sitter ja på den allra sista dogmatik kursen, vi har pratat om helvetet idag, väldigt intressanrt, ja har dock vart väldigt trött och inte orkat fokusera så mycket. Tänk att ja från början inte ens ville läsa dogamtik, och sen blev det verkligen den mest intressanta och mest lärorika kursen av alla teologiska kurser under året! Ja har lärt mig otroligt mcyket och P-A har ju vart en stört bra lärare som verkligen har enagerat och uppmuntart till studier! hans uppgifter har varit intressanta, svåra, men ändå det typ av tänka-själv-uppgifter som aj saknat annars under året.

Ångesten över att vi ska sluta bara växer, idag ska ja börja packa och städa, det känns hemskt. Verkligen, att sova i rummet sen när det är tomt, ja älskar mitt rum, det är min fristad. ja älskar att komma hit på söndagskvällen, sent lite trött, låsa upp dörren, sparaka av sig skorna, packa upp datorn, sätta på musik, älskar när vännerna kommer in och hela rummet fylls av ljud och värme och alla de långa mysiga samtalen. alla filmer vi sett i min film, tätt tätt ihopkrupna. Och sen att sova i mitt rum bland mina saker, och gå upp, seega och nästan alltid komma några minuter sent till lektionen. Vet inte hur ja ska hantera att detta är över nu. Att ja inte kommer ha vännerna så nära som ja haft, att ja inte kommer ha mitt rum, inte ha mitt jönköping att åka till, det har ju vart min stad nu, men det känns som att det inte finns något att komma tillbaka till. haha va deprimerad ha låter, men jag är ju verkligen verkligen förkrossad över att det är slut, ja kan inte hantera det. och det känns ju inte så bra. Sen har ja en assvår tenta som ska in på fredag och gör ja inte den kommer ja ju inte bli godkänd på hela kursen på högskolan och då har allt vart förgäves, ironiskt va?

Igår hade vi utsparksfest för de som gick ut, SL3 och TL4, det av jättekul men typ ingen från min klass va där. det kändes lite tråkigt, visst ja fattar att de som har familj och bor långt ifrån inte kommer, men de som bor nära? det fattar ja inte, det skulle ju liksom vara sista kvällen vi skulle umgås. men sen känns det väl så, att de flesta inte bryr sig om klasskänslan. Finns t.o.m  dem som sagt att "de inte bryr sig alls om klassen och bara går här för att lära sig saker" det tycker ja personligen är en jättedåligt inställning, men men. Jag är så tacksam över ungtro klassen, alltså de som går bibelskolan, de som bor på internatet, som ja brukar hänga med har funnits här, det har vart en välsignelse, min välsignelse, de har förgyllt mitt liv på ett otroligt liv, verkligen berikat mig. De har flera i min egen klass också gjort men inte alls på samma sätt som ungtroarna. Så tack alla ni som ja fått lära känna och allt ni givit mig på internatet
Jossa, Madde, Jonas, Jocke, Stina, Oskar, Glytten och Sophie
och sen givetvis de från min klass som ja hängt med
(L)Gustav, Karin, Andreas och Macke (L)
Ni kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta, mina fina, fina vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback