:*

hej!
Sitter i Stinas säng med mina mysiga vänner^^ Vi har druckit te, ätit chokladbollar, pratat masssssssa om evolutionen och om den frågan är relevant! Åh vad jag gillar mina vänner! Har haft en ganska bra dag. Försov mig dock utan att veta om det. I vanliga fall börjar vi alltid fem över nio på tisdagar men idag började vi tydligen kvart över åtta av någon konstig anledning. ALLA visste om detta utom jag. Hur kunde alla veta om det? Jag fattar inte att jag har så dålig koll, t.o.m Macke visst det liksom. Annars var lektionen rätt givande, förutom att jag inte var med på redovisningen eftersom min grupp inte sagt till mig när vi skulle göra arbetet så nu har ja fått ett extra arbete. Känns lagom kul. Men men, så kan det vara.

HLK va jättebra etik och moral är ju verkligen mitt ämne! Läraren är jättebra och vi får verkligen disskutera! Idag pratade vi om utilitarismen, och det tycker jag verkligen är intressant, kan rätt mycket om det med eftersom ja läst om det både i filosofin och religionen på gymnasiet. Själavården gå också bra. Läser en bok som heter bra sex! Handlar dock inte om ställningar eller hur man blir bra i sängen eller nåt sånt löjligt utan sex i kombination till kristendomen. Att kyskhet inte är en dygd i dagens samhälle och att vi kristna både ta vara på vår oskuld osv. Väldigt intressant, men ibland tenserar hon (författaren) att låta lite fanatisk - eller lite hård ibland. Men det kanske är bra, att vara radikal liksom.

Nu sitter vännerna här och pratar om att de ska skapa ett test på facebook angående olika samfund - Vilket samfund tillhör du?

ha en bra kväll
:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback