Gårdagen var awsome

oj oj oj va trött man kan vara fem över tolv en lördagsmorgon. Har dock varit uppe sen nio (oj va duktig jag knner mig) Gårdagen var helt awsome verkligen^^har lite bilder ja tänkte ladda upp men det får bli när jag kommer hem sen, orkar inte fixa med det just nu, spelade in lite när pappa spelade och sen när Jenses spelade så det lägger jag nog ut på youtube med :P Pappa var jätteduktigt, vilket drag det var när han spelade säger jag bara! Han hade nästan valt de bästa låtarna kändes det som men oj va han framstod som en kommunist. haha två riktiga kommunistsånger var det, Juanita (som jag för övrigt älskar) och farväl till släkt och vänner, och sen en egen sång med. Det va tre andra trubadurer som spelade med och de vara alla riktigt duktiga. Det var riktigt kul att se allas vår Bosse på gitarr, har bara sett honom läsa dikter innan så det va riktigt kul och han var riktigt bra på det! Visste att han hade skrivit en del innan han började med poetry slam osv^^

Sen Emil Jensen, huuuur bra som helst. Alltså han är ju lite över alla andra estradpoeter eller vad man ska säga, han är en artist, en riktig stjärna! Han är helt underbar att se på verkligen och han får ju verkligen med sig hela publiken. efter första sången så hörde ja tjejen framför mig luta sog mot sin kompis och viska "vilken man, han skulle int ejag tacka nej till, ja följer gärna med honom hem ikväll" och då slog det mig att han nog verkligen är en man som kvinnorna dras till, jag tänker mer "wow vilken människa" medan det säkert fanns en hel del tjejer som satt och tänkte wow vilken man, Oavsett så har han en helt otrolig karisma, han lyser verkligen på scen.'

Sen bytte jag Borås mot Göteborg och det är ju verkligen min stad, jag blir lycklig så fort jag stiger av bussen verkligen, han precis med spårvagnen till Stigbergstorget (som det tydligen hette) och det va verkligen kul att träffa folk. det var ju verkligen bara metalfolk där inne. det va riktigt riktigt längesedan jag var på en sån tillställning men det var verkligen härligt. Lilla Pilgrim var där med och det var kul att träffa honom, satt och pratade en hel del om K-G hammar, han hade vart på de föredraget han hade haft i Jönköping i torsdags och det hade vart upprörande, minst sagt, jag blev upprörd bara jag tänkte på det och då hade jag ändå inte varit där. Det är verkligen en skam för Sverige att vi har haft en sån man till ärke biskop. Han har ju missförstått allt, precis allt, jag tycker synd om honom, eller synd är fel ord gillar bättre engelskans "I pitty you" (man säger så va?) Men jag tror absolut på det Skytte säger när han säger att Hammar blev tillsatt för att avkristna Sverige, det var en del av sekulariseringen. 

Nej nu mina vänner blir det Jönköping om ett tag och vi ska ha en riktigt härlig myskväll, tycker synd om alla som missar den :P Bilder kommer en annan gång som sagt

:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback