Genus

Läste precis en väldigt intressant artikel på DN:s hemsida. Det handlar om ett par föräldrar som valt att dölja sitt barns identitet för omgivningen. De vill att barnet ska växa upp utan att bli bemött som pojke eller flicka. här kan ni själva läsa artikeln.

Jag personligen tycker att detta är fullkomligt idiotiskt. jag fattar inte hur man kan utsätta sitt barn för ett sånt här expriment, fatta hur kluven ungen kommer bli sen. Jag gör ingen hemlighet av att ja är emot all den här genus hysterien och står för att det finns manligt och kvinnligt och att jag tycker det är bra. pojkar ska vara pojkar och flickor ska vara flickor, men om killar vill klä sig i tjejkläder eller tvärtom bryr ja mig inte så mycket om, men att en föräldrer exprimenterar med sånt här det tycker jag bara är sjukt. verkligen. Sen när ska föräldrar bestämma kön åt sitt barn? Nej ja är rätt trött nu och har inga vettiga argument, kanske kommer sen. Blir bara så trött på att allt hela tiden ska vara könsneutralt, för ett par år sen blev ju hobex stämda för att deras reklam var vinklad, de rosa sakerna va till tjejer och de blåa till killarna. Jag tycker att det är stört att man blir stämd för en sån sak.

Nu ska ja duscha, packa och fixa mig lite!
:*

Kommentarer
Postat av: mitsukai

Jag tycker det är mest hemskt att världen delar upp sina barn! För i ärlighetens namn gör ju de flesta föräldrar inte så att de ger bilar till sin lilla flicka, eller dockor till sin son.

Det är väldigt rosa eller blått! Jag tror att ungen själv kommer dras till det han/hon vill ha.

Kan inte läsa i artikeln att de frånhåller barnet en identitet, de låter den bara hitta sig själv utan influens. Artikeln handlar ju inte om att killar inte ska vara killar o tvärtom, utan att barnet ska ha frihet att få vara den som barnet vill =) Alltså frihet att klä sig i klänning om han är en kille, eller krascha bilar om det är en tjej. Ser absolut inget fel i det =)

Postat av: Rockfen

Det gör faktiskt inte jag heller. Visst kan jag också bli trött på hysterin, för även om man nu ve och fasa skulle ge ett rosa rum till sin dotter så spelar det väl ingen roll så länge det är vad dottern vill ha? Däremot kan det ju bli så att man gör barnet ännu mer influerad av allt sånt där genom att uppmärksamma ännu mer vad skillnaderna är, och sedan nästan tvinga på barnet det motsatta bara för att man själv ska få känna sig som en bra förälder. Det är ju inte heller att vara öppen.

2009-03-13 @ 13:11:48
URL: http://rockfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback