Att ha en jättefin kväll och hur man låser sig själv ute

hej vänner! Jag har haft en jättetrevlig kväll förutom ett litet missöde nu på slutet! Vi hade en jättemysig picknick i vasa! Josua hade t.o.m med sig natur chips = väldigt glad Cissi! Sen va vi en sväng på haket och det va med supertrevligt! Åkte halv elva bussen hem, hann precis med den tidiga bussen upp till mig vilket gjorde mig väldigt nöjd eftersom ja trodde att ja skulle få vänta en halvtimma i stan, hade messat Gurra och bett honom att inte låsa eftersom ja glömt nyckeln och så, så ja skyndade mig hem för att komma in i värmen.

Pang, dörren är låst. Började få lite panik men ringer Gurra, ingen svarar, ringer samuel, ingen svarar, ringer på hemtelefonen hela 20 gånger utan att någon svarar. Shit va jobbigt det va, fick världens panik, inser att sista bussen ner till stan med gått så det är inte precis så att ja kunde ta en buss hem till någon kompis och ja ahde ingen lust att väcka någon av mina grannar, känner dem inte så väl att ja hade velat fråga om ja får sova över. Eftersom bägger mina bröder bor på övervåningen kunde ja heller inte bara knacka på fönstret. Men mot garagedörren stod det två långa vita träplankor som va precis så långa att ja når upp till Gurras fönserräcke, ställer mig på tå och börjar banka som en idiot. Det är iskallt och jag fryser som bara den. Det ekar i hela kvateret och jag börjar misstänka att både gustav och samme sover hemma hos någon kompis efetrsom ljudet är så högt att grannarna borde vakna. Men nej då, ja får inget gensvar. Hör att det kommer någon gående och det sista jag vill är att prata med någon främling, dels för att det kändes pinsamt att jag stod klockan tolv på natten och bankar på ett fönser, dels för att man aldrig vet vad för galningar som kan vara ute. så jag springer upp på baksidan och väntar en stund, tar sedan en stol och ställer under gurras fönster så ja kommer upp en bit och tom kan banka på själva fönstret - utan resultat. Börjar inse att jag nog kommer få spendera natten ute och tänker precis gå upp på baksidan och lägga mig i utesoffan när jag tänker att jag i alla fall kan kolla efter ifall det skulle kunna vara så att jag har nyckel och givetvis ligger nykeln där. Känner att jag mer eller mindre skulle kunna börja gråta av lycka och låser, med darriga fingara upp dörren, skakar jättemycket, dels på grund av utmattning då plankan vägde en del och dels på grund av kylan. Springer upp för att kolla om Gustav är hemma eller inte, men självklart så ligger han där i sin säng och vaknar till bara av att jag öppnar dörren, ja tror knappt det är sant och frågar honom "Du har inte vaknat av något nyss eller så?" han bara tittar på mig som ett frågetecken och säger nej och lägger sig ner igen. Jag fattar inte hru han inte kunde vakna av det ljudet ja åstakom när han vaknade så fort jag öppnade dörren. Haha det är helt sannslöst. Men just nu är jag mest glad över att jag ligger här inne i min säng under mitt varma täcke^^

Nu är det verkligen dags att sova!
Natti :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback