Master and servant

sitter på bussen till jönköping nu! är riktigt nöjd med min helg! På fredagen va ja som sagt hemma hos Cloés pojkvän, eller rättaresagt vi hade tjejkväll där, han har en jättefin lägenhet på Norrmalm som vi invaderade med bra musik, vin och massa tjejsnack^^ det va riktigt mysigt och va kul det va att träffa Emma igen! Har inte sett henne sen studenten. varje gång vi pratar ordentligt blir ja lika förvånad över hur lika våra tankar är, hur vårt tankemönster verkar vara uppbyggt på samma sätt.

På lördagen jobbade jag till sex och hade släppt alla tankar på utgång, planerade att sitta hemma med Mamma och mysa, det gick typ tre bra filmer den kvällen så ja va ganska nöjd när ja sen får mess från Tilda under lunchrasten att hon ville ut i alla fall^^ sagt och gjort ja åkte hem från jobbet, kastade mig in i duschen och fixade håret och tvingade pappa att köra ner mig till stationen. är rätt nöjd med att ja ändå hann fräscha upp mig så pass och vara nere på centralen fem i sju, trots att jag slutade klockan sex liksom.

Väl framme i gbg åkte ja hem till Tildas UNDERBARA lägenhet på tionde våningen med havsutsikt på eriksberg för att fixa mig lite mer. Sen skulle vi då ta oss till gamlestan. Det är ju inte precis stället jag hänger på varje dag så ja va inte helt säker på spårvagnarna så det slutade med att vi tog sexan via sahlgrenska, resan tog en halvtimma istället för tio min. Kändes lite segt, självklart lyckades vi gå av på fel hållplats men träffade ett asgulligt par som förklaarde för oss hur vi skulle ta oss till underjorden. Vilket vi lyckades med, när vi kommer dit ser alla typ ut att vara 14 år och ja börjar tro att Ammi skulle få rätt (jag är rädd att det bara kommer va småbarn där) och alla, verkligen ALLA va indiepopare. Misstolka mig inte nu, jag älskar verkligen indiemusik men det finns inga människor ja tycker ser tråkigare ut. det är ju så lustigt, seriöst, kläderna är egentligen jättesnygga, stilrena, klara linjer, fint hår, det är ju inte skabbigt någonstan utan när man bara tänker på stilen känns den oslagbar...men sen människorna? Det ser ju så oerhört tråkigt ut, ja kan inte hjälpa det men jag tycker verkligen det. Mathilda va dock i sjunde himlen eftersom hon älkar den stilen och hade t.o.m lyckats se lite indie ut med sin midjehöga svartvit prickiga kjol och svarat linne, medan ja kände mig som den mest malplacerade människan i världen i mina kängor och tubklänning och stay ups, men men, att alla stirrade på mina skor tänkte ja inte precis låta förstöra kvällen.

Och ju längre kvällen gick desto mer pepp blev jag, musiken, denna extas, sammhörigheten man fick ta del av, den va inget annat en ljuvlig och alla människor va så snälla sen, det fanns en sån värme, kan inte förklara det men det va som om alla va en familj, alla tjejer med twiggy kort hår, page, rött läppstift, alla midjehöga kjolar och alla vita linnen med djupa urringningar i armvecken. det va lycka, det va verkligen en lyckad kväll^^
Kom fram en tjej till mig som trodde ja va någon helt anna och sa "Så du fick ihop det med mitt gamla ragg igår, Robert" haha det va så kul, det tog ett bra tag innan hon fattade att jag inte va denna "amanda" som hon träffat kvällen innan. Jag undrar vem som va där som va så lik mig att hon verkligen trodde att det va jag. Sen va det en kille som kallade mig sjöjungfru, haha och va allmänt... som vissa är... men ändå väldigt trevligt (ja det måste ju vara jobbigt att bara kunna vara människa ett dygn...då kan du ju inte följa med någon hem *blink blink* om de inte har ett stort badkar vill säga...du är väldigt behaglig att se på...) ja men det va lyckat

På morgonen sen åt vi frukost ute på balkongen med havsutsikt och sen åkte ja hem. Mötes av mammi som köpte ny parfym åt mig (så nu sitter ja här och myser och är nöjd med doften, den gamla har ja haft så länge att ja bara känner doften av alkohol när ja tar på den, det är synd eftersom ja egentligen älskar den doften. Britenys första fantasy, den i den rosa flaskan. Nu fick ja midnight, den i den blå, den luktar sagolikt tycker, ljuvt verkligen)

Laddar upp några bilder från Tildas iphone som vi tagit under maj :P


jag älskar min baby-Charmy

Älskar både mina babysar <3

jag hos Charmy


ta hand om er <3

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vad bra att du hade en fin helg ^^ Tycker att bilden på dig och Tilda är hur fin som helst också :D

Postat av: Samuel Varg Thunberg

En sådan poser du är Cissi! :-)

2009-05-11 @ 18:28:47
URL: http://blogg.samuelvargthunberg.se
Postat av: miaka

haha oh ja, jag är verkligen en poser, älskar ju att stå framför kameran :P

2009-05-11 @ 19:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback