Mormor

God morgon! Trodde jag skulle komma upp tidigare idag men det visade sig att vi inte ska åka förens efter fem så, jag kunde lätt sova till halv tolv! Blev dock väckt klockan sex först, av Soot som ringde, tänk att man kan bli så glad över ett telefonsamtal liksom! Idag ska jag följa med mamma till Floby (igen) och vara med på Husmorsförbundets 55 års jubileum (55 år i floby). Det är ett förbund som värnar om kvinnors rätt till både arbetsliv och familjeliv. Typ för kvinnan med ena foten i hemmet och andra i karriären. Kanske inte lika aktuellt idag som för 50 år sen men men. Min mormor satt som ordförande i 28 år och var även länsordförande eller nåt. Hon gjorde tydligen hur mycket som helt. Jag är oerhört imponerad av mormor och ledsen över att jag aldrig fick lära känna henne. På något sätt finns hon med som en förebild i mitt liv och det känns som att vi är lika på många sätt. Har hört massa fantastiska saker om henne och jag är verkligen stolt över henne och allt det hon uträttade. Hon var journalist på Falköpings Tidning och väldigt engagerad i kvinnorättsfrågor. Känns bra att få åka på en sån här grej och hedra hennes minne även om medelåldern kommer vara 65 år. Men jag har alltid haft lätt för att umgås med gamlingar så det ska nog inte vara några problem. Vet bara inte vad jag ska ha på mig. Vill ha något som mormor hade tyckt vart fint. Ska leta i garderoben. Kanske cremevit blus och kjol?

Nu ska jag ta lite frukost tror jag!
Ha en fin dag <3

Kommentarer
Postat av: mitsukai

Det är trevligt med gammalt folk ^-^

De har så mycket att berätta!

Postat av: Julia

Sv: Nej, jag håller med! Hon borde minsann skärpa till sig lite ;)

2009-11-14 @ 09:01:27
URL: http://jibbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback