Vård av sjukt barn

Eftersom jag inte bor i Göteborg hade jag ingen jättekoll på vart Gårdatorget låg där FLEXLIFE hade sitt kontor (alltså dit jag skulle på anställningsintervju) så ja sökte på västtrafiks hemsida för att få upp resvägen. Visade sig att det var två byten varav det va en kvarts väntetid på ena stället. Så efter ja hade gått av vid Korsvägen bytte ja till en buss som tog mig till Betaniagatan läge B, skulle sedan gå på en annan buss en kvart senare från läge C. Självklart missar ja hållplatsen och får gå tillbaka en bit. När ja kommer fram till läge B ser ja att hållplatsen rakt över vägen är läge A, inte C och det finns inget läge C så långt ja kan se, ja börjar springa omkring för att hitta det och det börjar bli tight med tid, frågar en del människor, ingen har en anning om vart läge C ligger. Tre min innan bussen ska gå tänker ja att ja måste ringa Ulrika och tala om att jag kommer bli sen, eller kanske inte kan komma alls, hade ingen aning om vart torget låg så ja visste inte om ja skulle kunna hitta inom den närmaste timman. Bestämmer mig för att ta en sista titt på gatan bakom den jag var på och där i ögonvrån ser ja läge C! Vilken lycka, får springa lite och kommer precis med bussen! Kommer fram till Gårdatorget och hittar snabbt byggnaden. Kom dit en 20 min innan intervjun (det va enda bussen som passade in helt enkelt) och ringer Jossa för att stilla mina nerver. När det är runt sju min kvar bestämmer ja mig för att gå in. Fixar nervöst till frisyren i hissen och går med säkra steg och ringer på. En jättetrevli tjej öpnnar för mig och talar till min stora besvikelse om att Ulrika är hemma för vård av sjukt barn. Hon tar mitt namn och telefonnr och försäkrar mig att Ulrika snart kommer ringa olch boka en ny tid. Sorgset lämnar jag byggnaden och bestämmer mig för att gå hela vägen till korsvägen. Går förbi Nimaihuset som väcker roliga minnen och möter upp Charmy inne i stan. Senare träffar vi Martina, en vän till Soot som är uppe i stan och sen slutligen Soot, går och äter på en jättemysig salladsbar och resten av kvällen är supertrevlig.

Känns självklart lite surt att inte få intervjun gjort, men det va inte hela världen, tycker mer det är konstigt att hon inte ringt för att boka ný tid. Får ta och ringa på fredag eller nåt om hon inte hört av sig än då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback