Cold autumn morning

God morgon!
Eller god morgon är nog helt fel ord att säga. Jag har varit vaken sen halv tolv då jag blev väckt av brevbäraren. Sen dess har jag bara slöat. Tagit ett bad, ätit frukost läst skuggorna i spegeln och bara varit. Har även städat mitt rum. Jag har haft en extramadrass som legat på golvet i flera veckor då Vickan sovit här vid flera tillfällen och det helt enkelt inte bara blivit av att jag tagit upp den. Men nu gjorde jag det och passade på att städa undan en del skräp. Tänkte åka ner till stan sen, ska skicka iväg ett paket. En tjej i Uppsala har köpt min Meta bonnet. Även om jag faktiskt aldrig riktigt använt den (jo en gång, när jag var på Läcköslott, samma vecka jag fick hem den) så kändes det lite tungt. Det var ett av mina första märkes assocearer och det är ju en de minnen förknippat med det. Men det är ju helt onödigt att ha kvar den när jag ändå aldrig använder den.

Spelade in en liten film i helgen då Vickan och jag var på Hikari-kais event på bibblan!


Just nu sitter jag och lyssnar på
stil och pausar lite från städandet. Eftersom mamma och pappa kommer hem från Sthlm idag måste jag få ordning på huset. Gustav och Samuel lyfter inte ett finger och köket är ganska rörigt nu även om jag försökt städa lite varje dag. I går t.e.x när jag gick upp stankt det från gammal disk och från den svarta soppåsen men jag hann inte fixa med det eftersom jag var sen till bussen. Tänkte att Gustav nog skulle fixa det (eftersom det verkligen luktade äckligt) Men sen när jag kom hem på kvällen hade lukten spridit sig till nedervåningen och det var det första jag möttes av. Fick tvinga Gustav att tömma påsarna och köra en disk.

Åh vad jag längtar efter att mina taobao klänningar ska komma! Nu i efterhand tycker jag nästan det är synd att jag inte beställde en op verision av carousel replikan.

Titta på den bara! Visst är den bedårande? Det är ju bara det att jag aldrig använder op:s jag trivs helt enkelt inte i det. Det blir för mycket på något sätt. Men den här överdelen och ärmarna känns så pass diskreta att jag nästan önskar att jag hade köpt den i stället. Underdelen på den jag beställt ser alltså likadan ut men överdelen saknar ärmar och har ca 4 stycken rosetter på överdelen istället för en stor i midjan!

Kommentarer
Postat av: Vickan

NOOOOOO! Min säng!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback