Gästen har alltid rätt, right?

Många gånger när jag ger folk pommes som jag själv inte har skopat tycker ja verkligen att gästerna får för lite, och klagar dem brukar ja typ alltid fylla på dom. När jag själv skopar är jag noga med att fylla behållarna så mycket som det går. Men idag var det en gäst som sa "Är det inte lite lite pommes i den här" i vangliga fall hade jag gått och fyllt på den men i det här fallet var den faktiskt väldigt välfylld plus att det var min chef Qusay som hade skopat den, och man är ju inte den som vill klaga på chefen eftersom han faktiskt kan mest om det här jobbet. Så ja fyllde inte på den. Sen spillde hon ut sin läsk på golvet. Då tyckte ja verkligen synd om henne.

Sen fick ja stå i DT ettan (alltstå den delen av drive in:en som gästerna beställer sin mat i) I vanliga fall är det meningen att man ska kunna ta betalt av en bil samtidigt som man tar nästa bils betalning. jag har aldrig fixat detta, dels för att jag tycker det är oerhört oartigt mot gästen, plus att de lätt uppstår en förvirring när gästerna som ja tar betalt av tror att ja pratar med dom fast ja egentligen tar emot en beställning av nästa bil. Sen tycker ja faktiskt att det är lite svår/komplicerat att göra bägge sakerna samtidigt. Så ja brukar helt eneklet inte stå i "ettan" så ofta. Just för att det brukar bli sjukt lång kö eftersom ja inte gör bägge sakerna samtidigt. Så vid ett tillfälle var det ganska stressigt. Rejält mycket bilar och så så jag var lite stressad och hade under hden tiden lyckats grilla in fel till köket, en man köpte 3 big mac utan ost men jag råkade skriva tre big mac med ost istället. Den här gästen hade tydligen ringt ner till jobbet och skrikit och gapat som bara den på Bano och tom slängt på luren i örat på henne. Så vi får väl se hur lång tid det dröjer tills ja får stå i ettan nästa gång. Kändes väldigt jobbigt att det blev så faktiskt. 




Kommentarer
Postat av: jilin ^.^

ne jag har inte kunnat ennu, men jag lovar att jag ska göra det så snart som möjligt!! ;D <3

Postat av: AMmi

Naow. Men dom får skylla sig själva om de ställer dig där. Du har ju sagt att du inte vill, eller hur ? :)

2009-10-05 @ 22:48:18
URL: http://jagochvarlden.blogg.se/
Postat av: Charm

Naw men din lilla stackare. tycker du ska sluta på det där hemska jobbet, sluta säger jag! puss

2009-10-06 @ 22:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback