Smoothie

Åh vad jag börjar bli bra på att göra smoothies! Har gjort det nästan varje kväll nu i en vecka! Det är så himla gott, och inte dirket onyttigt (om man inte har i massa socker vill säga)

Här är ett recept på en v mina favoriter som jag brukar göra. Man kan ha hur mycket av varje som helst men jag brukar gå utifrån det här efter att ha prövat mig fram en del

  • 0.25 liter Vaniljyoughurt
  • 0.25 l natruell Youghurt
  • 1 dl frysta blåbär (brukar själv ta osockrade)
  • 2 dl frysta jordgubbar
Blanda allt tillsammans i en mixer. En del mixers klarar inte av att mixa frysta jordgubbar, de är för hårda och stora, så jag brukar värma mina i micron i ungefär 2 minuter. Det här receptet räcker till drygt 3 personer beroende på hur stora glass man har. Man får ungefär 0.75 liter smoothie!



Mmmm väldigt gott!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Underbart gott! Men den jag smakade på hade inga blåbär i va?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback