Curly girl

När jag hade svart hår hade jag i princip alltid lockigt. Plattång kändes som ett hån mot mitt hår.
Jag vet att Ammi alltid sa att det vore så fint att se mig i superplattat rakt hår och lite tuperat vid hårbottnen (så som jag alltid har nu :P) men jag ville inte. Istället sov jag med det uppsatt, lockade det, lockade löshåret och köpte lockigt syntet hår från happy hair som jag fullkommligt älskade.

Typ så såg det ut under trean på gymnasiet.

Sen när jag färgade håret rött, det tror jag jag skrivit om innan, kunde jag inte längre få det så lockigt och få den volymen på håret eftersom det inte fanns rött löshår som var så lockigt att köpa. Så då gick jag helt över till rakt. Och jag stormtrivs i det.
Men nu ikväll fick jag ett ryck och tänker göra om samma process som när jag var svarthårig. Jag har ju lockigt hår nu som jag beställde från odium! Egentligen är det lite slitet men jag hoppas det kommer se bra ut ändå. Så nu har jag suttit och lockat mitt löshår och satt upp mitt eget hår i två flätor för att få det lockigt och sen får vi helt enkelt se imorn hur det kommer se ut ^_^

Om jag ska vara ärlig är ja lite trött på mitt hår nu. Det börjar klia i fingrarna. Men när ja ser bilder på hur rött och fint det är nu känns det som en dålig idé att färga en annan färg. Oh well vi får väl se hur det blir. Är lite sugen på att pröva rosa. En lite ljusare nyans än jag hade i sommras. Mest för att ja är nyfiken på om jag skulle passa i det och för att det är så enkelt att gå tillbaka till rött. Krävs bara en-två blekningar för att få det rosa liksom. Men det får bli efter alla modevisnngar som vill ha mig rödhårig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback