Hair

Klockan är redan tjugo över fem och det känns som den är mycket mindre. Kan iofs bero på att jag inte kom upp förens vid ett. Lite konstigt för jag vaknade klockan nio och hade svårt att somna om för jag hade en fluga som surrade runt mitt huvud hema tiden men somnade om i alla fall. Vet att jag vaknade vi flera tillfällen och sen helt plötsligt kom pappa in och sa att klockan var ett och att det var dags att gå upp nu om jag vill följa med ner till stan.

Borås är sig likt.
Samma gator, samma affärer, samma cafén som slår upp uteservering. Men ja känner knappt igen människorna alls. Ja minns på gymnasiet, då kände man igen nästan alla, nu känner jag ingen. Men det är skönt på sitt sätt, då kan man gå ut ofixad utan att vara rädd för att stöta på någon. Medan mammi gick och klippte sig gick pappa och jag på waynes coffe och tog en chai latte och bara tog det lugnt. Sen mötte vi upp mamma. I en supersnygg page! Passade verkligen henne jättebra! Hon har naturligt lockigt hår och brukar aldrig vilja ha det rakt men nu hade frisören plattat det och det ramade in hennes ansikte perfekt!
Efter lite strosande gick vi til Sipan. Borås motsvarighet till Safari i Gbg. Jag brukar föredra att köpa mitt hår på Safari men nu var det riktigt länge sen jag köpte ett helt sätt med nytt hår och det ska ni veta att det har jag verkligen verkligen behövt. Sist jag köpte hår var i slutet på november, och då köpte jag faktiskt på Sipan, 700 kr för 50 cm långt hår och jag måste erkänna att det var något av de bästa håret jag köpt. Visst jag tycker egentligen bäst om att ha 60 eller tom 70 cm långt men det kändes helt okej med 50. Så 50 blev det den här gången med och jag blev glatt överraskad när jag kom hem och tränsen mätte hela 180 cm. På sipan kostar en träns på kanppt en meter 60 kr. För 400 kr får man 150 cm träns fast bara 40-45 cm långt hår så jag är supernöjd. Ska färga det imorn i gbg hade jag tänkt eftersom jag inte har någon färg här hemma. (så typiskt, jag vill ju färga nu nu nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback