Grått hår?

Tvättade håret nyss för första gången sen jag färgade det svart. Det blev INTE bra för det svarta rann av på det rosa och gjorde det typ helt grått. Såg hemskt ut. Är det någon som har tips på hur man kan undvika detta? För ja menar det kommer ju rinna av svart färg varje gång jag tvättar håret. Ska självklart försöka var mer försiktig och så i fortsättningen men ändå, ja kommer inte ha råd att färga om håret efter varje tvätt :S Fick lägga en liiite liite mörkare nyans än sist så att de skulle täcka, eller ja tror i alla fall att det är täckt nu. Vi får se när ja tvättar ut det.
Vill ju vara fin inte ful!

Kommentarer
Postat av: mitsukai

När jag hade svart med rosa underhår satte jag alltid undan det rosa i en knut och tvättade det svarta "framåtböjd". Sedan körde jag upp det i en knut och tvättade det rosa :P

Lite knepigt... Men värt besväret

Postat av: Josefin

Jag säger samma sak. Dela upp håret i sektioner och tvätta det rosa för sig och det svarta för sig. Annars kommer färgerna att blandas med varandra..

2010-08-05 @ 22:24:22
URL: http://decodejosefin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback