WTF???

Men vad i????
Jag vet inte hur det är med er andra men jag förväntar mig att när jag lägger i en hårfärg så ska jag ha ungefär den färgen på håret sen när jag tvättar ut färgen. Mitt hår verkar tycka något annat för det blev absolut inte den färgen jag blandade till :S
Det blev oerhört mycket mer rött! Det är så skumt!!!!!
Jag menar hot hot pink som nyansen heter har inget rött i sig alls och jag hade ju inga röda nyanser i håret ens som kunde eggats fram.
Vet inte riktigt vad ja ska tro
  • Kanske mitt hår som är så trött att det inte orkade mer? Vet att jag snackade en gång med en av tjejerna som jobbar på shock och hon sa att hon hade haft håret rött ett ganska bra tag men efter ett tag så gav det upp och blev bara rosa, vilken nyans hon än använde. Mitt hår kanske är likadant, fast tvärtom
  • Det fanns röda nyanser i det svarta (ofta så är de svarta hårfärgen rödbaserade, märkte det väldigt tydligen en gång när jag hade blekt håret och skulle färga det svart och typ alla röda pigment framhävdes eftersom färgen var rödbaserad. Detta står det ju dock aldrig någonstans) i mitt hår och de påverkade på något konstigt färgen som manic panic och gjorde den mer röd? (känns oerhört långsökt)
  • Det blev någon reaktion med balsamet. Tror jag använde samma balsam som sist (jag blandar ju ut färgen med ganska mycket balsam för att få en så ljus nyans som möjligt) men det kanske jag inte gjorde. Det kanske var något i den som triggade igång färgen.
Så nu vet jag inte rikrigt va jag ska göra. ska låta det torka och se exakt vilken nyans det är. se om ja kan färga löshåret likadant eller se vad jag har för löshår som kan matcha eller se om jag ska försöka få bort det här (men ja vill verkligen inte bleka mer) och göra om det. Vi får se. Ska försöka ta bra bild sen så ni får se :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback