Feber

Jag fick feber bara av att höra ditt namn
Du gav mig febrer


Jag vet att jag inte är en konsert människa. Jag insåg det när jag var och såg Deathstars för några år sen.
Innan det trodde jag verkligen att jag var det men sen insåg att jag inte var det.
Jag blir uttråkad. Jag tycker att det är för trångt, folk skriker för mycket, jag får ont i fötterna. hur bra det än är blir jag otålig och vill att det ska ta slut.

Men jag kände att jag bara var tvungen att gå och se Oskar Linnros, det skulle inte ens spela någon roll om ingen ville följa med mig. Jag skulle se honom. De senaste månaderna har jag lyssnat på honom så oerhört mycket. Minst 50 % av mitt musikintag har varit hans platta Vilja bli. Och jag har älskat det. jag har lärt mig nästan alla låtar utantill och har favolåten 25 som ringsignal. Linnros skiljer sig mycket från annan musik jag lyssnar på- Väldigt mycket, men det känns inte som om det spelar någon roll.

Så tja jag gick på konserten. Hade klätt upp mig och kände mig ganska fin och stod lång fram. Nästan längst fram. Vi var lite förvånade över att det inte var något förband så det var lite segt att stå där framme och vänta i över en halvtimma innan han kom ut. Öppningslåten var 25 och jag var i extas. Och han var så sjukt snygg. Så fruktansvärt snygg! Outfiten kändes lite 30 tals inspirerad med gubbkeps och kavalj, senare bara vitt linne osv.
Inte en enda gång hoppades jag att låten som spelade skulle vara den sista. Jag var i extas nästan hela spelningen. Hoppade och skrek och det kändes underbart att kunna i princip alla låtar. Genom eld var fantastiskt framförd.

När han hade spelat sista låten hade han ännu inte kört Från och med du och det kändes väldigt konstigt. Jag hann tänka massa saker, han kanske vill ta död på den, kanske är trött på den eller så kommer det ett extranummer, det borde det väl göra? Och det gjorde det givetvis! Publiken var helt galen när han körde Från och med du.
Det var verkligen en underbar spelning. Han hade väldigt bra publikkontakt, rörde sig bra över scenen. Jag hade vart lite orolig över hur hans röst skulle vara live men den var om möjligen ännu bättre än på skiva och han hade lagom många klädombyten.

senare

Haha vissa sjunger väldigt falskt. Men stämningen var amazing!


Kommentarer
Postat av: Karino

Åh, jag känner PRECIS samma sak när det gäller konserter. Jag vill vara en konsertmänniska, men jag klarar inte av det; det är helt enkelt så skrikigt och varmt och... jobbigt.

Härligt att den här konserten var bra! ^_^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback