Min andra tand

Nu var sista tandläkarbesöket gjort.

Jag och mamma började dagen med lite shopping!
På Åhlens hade det ett mega bra erbjudande då man kunde köpa 2 par av ardells fashion lashes för bara 100 kr. I vandliga fall kostar ju ett par 70 kr, så det var verkligen ett bra pris. Som flera av er vet så är ju ardell de fransars som jag flitigast använder. Nr 105 som jag brukar köpa klarar jag mig inte utan. De är lika viktiga som som mascara, om inte viktigare faktiskt. Nu passade ja dock på att köpa Nr 116 med. Ett par som är mycket glesare för att ge ett mer naturligt intryck. Annars så älskar jag ju att 105 är så täta.


Liten bild på senaste skörden, la även med senaste paret av stargazers fransar. Jag gillar dem med, med de är ju mer fest över dem, plus att de är mycket svårare att fästa och har en mycket skarpare kant eftersom de inte har en genomskinlig siliconkant som fransarna är fästa på om man jämför med ardells.

I alla fall så fortsatte vi med thai buffé på favoriten Thai silk. Hade nog inte varit där på i alla fall ett år så det var väldigt trevligt.

Nu till tandläkarbesöket. Jag var inte alls lika nervös som förra månaden när jag drog ut den andra tanden. Visst när jag väl låg där i tandläkarstolen fick jag lite hjärtklappning och sprutan i gommen gjorde riktigt ont men en kvart senare var det hela över. Sonia har verkligen varit så snäll mot mig. Nu är då dags att börja betala för besöken. :S Ska skaffa ett sånt där friskvårdsavtal som man har i tre år. Det kostar 140 kr i månaden och då betalar man inget för varken rutincheckar eller lagning av tänder. Visst det kommer svida lite i plånboken men det är det värt med tanke på att ett vanligt besök kostar hela 900 kr annars.

Nu ligger jag i sängen och måste vila den första timmen men efter det blir det tillbaka till Göteborg. Det blir väldigt mycket fram och tillbaka den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback