Hår och sånt

Nu har jag testat epilatorn. Aj säger jag bara. Kändes som tusen nålar som stack in i mina ben. Dock vande man sig efter en liten stund men det jobbiga var att allt hår inte gick bort! Fast jag körde och körde, från massa olika vinklar så känns det ändå stubbigt. Det var inte riktigt det jag var ute efter måste jag erkänna. Körde på armarna med och det gick bättre, känns knappt stubbigt men blir ändå inte lika lent som när man rakar, men det kanske man får ta med tanke på att man slipper den där tre dagars stubben liksom! Hoppas i alla fall på bättre resultat på benen i fortsättningen, ska låta det gå en vecka nu och se hur det ser ut och känns då. Kanske blir så att man kan ta det mesta med epilatorn men sen måste raka det sista, dock känns det tråkigt för då får man ju ojämt växande hår och det känns mest bara komplicerat.

Ska ta och klippa luggen snart, sitter här med ansiktsmask och myser. Min lugg ser så konstig ut nu, försökte ju sparar ut en del av luggen så jag skulle kunna ha håret i mittbena igen men det gick jättedåligt, får klippa ner de testarna i alla fall och antingen ha tjockare lugg eller försöka lägga det på sidorna. Grejen är den att jag egentligen vill ha tjockare lugg men jag passar inte i det. Varje gång jag klipper tjockare lugg slutar det ändå med att jag försöker sparar ut halva. Och jag lär mig liksom inte, för nu måste jag klippa den tjockare igen. Synd att jag passar bäst i tunnare lugg.

Kommentarer
Postat av: Pan

Tänkte bara berätta att jag fick samma epilator i julklapp och den funkade inte för mig heller. Det blev som en jämn stubb över hela benet bara. Jag lämnade tillbaka den och ska nog byta den till philips epilator senare eftersom en vän till mig säger att den funkar.

2010-02-11 @ 23:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback