I made it

Jag klarade det! Klarade det galant utan några större problem! Man får liksom ta en timma i taget. Jag stod i ettan större delen av kvällen och det gick ganska bra måste jag erkänna!

Väl hemma har jag mest varit seg, duschat, kollat family guy och tyvärr klippt min lugg. Som vanligt klippte jag den för kort OCH jag valde att klippa den tjockare. Någo jag givetvis ångrar nu. Det ser inte bra ut. Eftersom jahg generellt har ganska fluffigt hår så behöver jag en tunn lugg för att det inte ska se konstigt ut, det tråkiga med det är ju att luggen ofta ser stripi ut och är det något jag hatar så är det nr luggen ser stripig och operfekt ut. Nu kan jag absolut ha en jämn och tjock lugg som inte delar sig men det passar helt enkelt inte till mitt ansikte eller till min frisyr. Till råga på allt bestämmde jag mig för att försöka bleka ögonbrynen. Känner att de är för tjocka och mörka för att det ska kunna passa till det röda, det blir en för stark kontrast och eftersom ja inte noppar ögonbrynen (ja jag bryr mig faktiskt inte om det, jag har ju nästan alltid lugg som döljer och jag är rätt nöjd med formen, kunde vart lite tunnare men det är inget jag lägger ner tid på) har dock länge funderat på att bleka ögonbrynen för att kunna dölja dem lite mer eller kunna måla i en lite ljusare mjukare nyans av brunt eller nåt. Plus att jag är sugen på att kunna måla dem röda någon gång. Tycker det kan vara rätt snyggt när man har en extremfärg som rosa, rött, blått eller grönt att ha ögonbrynen i samma färg. Beror väl lite på hur man får till det och så, men vet att det finns dom som passar i det. Tyvärr tror ja inte mina kommer bli helt ljusa den här gången, får nog pröva att bleka om en gång till!

Kommentarer
Postat av: Lilly

Jag hatar också stripiga luggar. >< Fulaste som finns.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback