Vitt hår osv

Wii! Glad katt! Har precis beställt hem lite blekning, ni vet sån som frisörerna använder. Bestämde mig efter många om och men att köpa från England, vol 30. Var egentligen jättesugen på att beställa peroxid vol 40 som är det starkaste att på tag på på marknaden men efter lite reserch (youtube lol) insåg jag att det inte var bra om man redan har blekt hår. Sen beställde jag ju självklart powder bleach som är det man blandar med peroxiden, 50 g. Hade velat ha mer egentligen men det fanns bara 50 eller 400 och den med 400 kostade jättemycket. Det här fick jag för drygt en hundralapp så jag är jättenöjd.

Eftersom det här är starkare än det man kan köpa på exempelvis Kicks och H&M så ger det givetvis mycket bättre resultat och man slipper de där orange och gula tonerna men det utsätter även håret för större press om man gör på fel sätt, dvs har i det för länge eller blandar för mycket peroxid med pullver osv. Efterbehandlingen är med superviktig när det gäller all hårfärgning, men särskilt när det kommer till blekning eftersom det sliter mest på håret. Så bleker du, se till att göra inpackningar regelbundet och använd balsam.

Själv ska jag börja med att bleka mitt underhår, jag vill se hur pass mycket jag behöver bleka det och hur mycket det sliter på håret, blir det snyggt kommer jag förr eller senare bleka hela håret. Men till att börja med blir det underhåret. Passar ju utmärkt nu när jag beställt hem vitt hår!


Jag har använt den här typen av blekning en gång tidigare. Det var när jag gick i nian och min klasskompis Kara hade vart nere i sitt hemland och köpt (finns ju inte att köpa i Sverige) och skulle testa på mig och Maya. På den tiden var Karas stora dröm att bli frisör och han var superengagerad. Någon månad senare bestämde han sig för att han ville bli plastgirurg och sökte till natur och inte frisör. Alla underade om det var hans eller hans föräldrars dröm han följde. Anyway, jag minns inte hos vem vi var hemma hos, men det lustiga är att jag komme ihåg exakt hur det såg ut där. Att vi var i köket och hur det såg ut när jag och Maya var inne på toaletten. Men jag har ingen aning om vart vi var faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Bunny

Hade du tänkt leka hela håret sen kanske? eller bara det där under?

Postat av: Virpi

Hej:) haha första gången jag läser din blogg haha och s¨å minns jag detta, ni var hemma hos mig den dagen och färgade håret ahha :)

2010-03-02 @ 19:02:44
Postat av: Cissi

Så det var hos dig Virpi? Jag undrade så om det var det!

2010-03-03 @ 17:02:31
URL: http://miaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback