Hair

Medan vi blekte Vixs hår passade vi även på att bleka min utväxt. Senast när jag färgade håret fick jag en ganska mörkröd nyans. Var väldigt nöjd med den även om den var mörkare än vad jag brukar ha. Kunde använda mitt gamla löshår som jag hade i sommras då jag hade lite mörkare rött. Men nu är bottnen plus luggen väldigt ljus igen. Dock inte så ljus att jag kan använda mitt hår från stargazer. Känns som ett litet dillema. Ska jag fästa slingor från stargazer i mitt hår ändå och hoppas att det mer ser ut som att det är slingat? Eller bleka håret lite ljusare? (fast vill egentligen inte det, det sliter så plus att jag inte gillar den mer oranage nyansen) Bäst är väl att vänta tills håret blir lite ljusare men problemet med det tycker jag är att det ser så pass uttvättat ut att jag bara vill färga om det då.


Bild som jag tog när jag fik hem håret, Här ser det nog mörkare ut än vad det är. Tror jag ska pröva att fästa några slingor med microringar på en bit löshår. Satte i Vickans hår med microringar. Vilken otroligt smart metod. var jättekul att göra när jag väl fattade hur man skulle fästa dom.

Vickan färgade sitt hår med Royal Blue från Stargazer. Jag har själv aldrig använt stargazers färger men har bara hört possitivt om färgerna. Själv håller jag mig till directions, men det är mest för att jag hittat "min" färg eller vad man ska säga. Jag längtar så tills på fredag! På torsdag ska vi fixa dreadsen (blir runt tio var bara, ska ju inte vara till hela håret) Ska bli jättespännande att göra dreads!

Kommentarer
Postat av: Sarah/Pyra

Jag ska också pröva på att fixa dreads för första gången, fast blå-svarta candys.

Lycka till med dina :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback