Jobbkatt med lila hår

Vaknade i morses och fick en chock när jag gick förbi spegeln. Fattade liksom inte varför inte spegelbilden stämde överens med mitt utseende förens jag någon sekund senare kom på att jag hade färgat håret.

Jobb i går var sjuuukt jobbigt. Vi hade lugnt typ fram till klockan tio sen BANG hur mycket folk som helst. Efter elva slutade all annan kassapersonal och jag skulle vara själv i kassan, dt tvåan och börja städa i lobbyn som såg helt hemsk ut. Eftersom vi haft ganska mycket att göra hade vi inte hunnit städa ordentligt och när klockan var tolv hade vi inte ens hunnit förstänga halva restaurangen. Jag jobbade ju städ igår, minns inte om jag skrev det. Det är då man jobbar efter stägning och ska städa hela restauranegn. På en timma, fyra personer. Vi slet som små djur och jag kämpade som en galning med golvet i lobbyn som helt eneklet inte gick natt få rent. Jag sopade så noga jag kunde och sen moppade jag tre gånger men ändå så såg det inte fint ut. Blev nästan gråtfärdig ett tag. Det är så jobbigt när man sliter med något som inte blir rent.  I alla fall så blev vi klara runt kvart över två och då fick jag åka med fina Rita hem.
idag ska jag bara jobba till tolv. Det känns bra. Men börjar redan vid fem. Igår började jag sju. Det är en bra tid att börja om man ska jobba kväll.


Happy Cissi! Tycker dock det är jobbigt att man inte ser den rätta nyansen på bilderna utan att de ser så himla blått ut :S

Har även i ett sett med mörklila nästan svarta slingor från när jag hade lila i höstas!

Kommentarer
Postat av: Grodan

Du är så sjukt söt :D



Jag färgar alltid mitt hår rött (är naturligt röd min vill ha det så där extrarött) så kan inte du typ göra en liten guide över hur man ska gå tillväga med extremfärger? Jag brukar köra på den rödaste "vanliga" hårfärgen och det funkar men jag vill ha det overkligt rött liksom :)

Postat av: Sabina

Snyggt :D

2010-06-15 @ 20:40:53
URL: http://sabinabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback