Lila

Ja då var jag i princip klar med håret. Behöver dock färga det en gång till för att få en heltäckande nyans!
Det blev alltså lila! Varför just lila? jag ville pröva något jag inte haft innan, särskilt nu inför sommaren. Det röda har på sista tiden krånglat jättemysket och jag har tappat typ 40 % av all färg på bara två tvättar efter att det vart nyfärgat. Funderade ju lite på rosa men det hade jag ju förra sommaren och tröttnade på efter ett tag. Brunt ville jag inte ha och blont hade inte mitt hår pallat att bli. Grönt finns det inte en chans i världen att jag skulle pröva och blått var jag heller inte sugen på. Så då återstod lila. Efter att ha kollat runt på lite olika forum (främst för extremfärger) tyckte jag att färgen Violet från directions var snyggast. Blekte håret två gånger och fick en mega rosa nyans. Blandat med orange och korall.
Så här såg det ut igår


Tjusigt va? Det var knappt så jag ville gå ut så där :S


Ser mer blått ut än vad det är. Det är bara lila, inte minsta blå nyansen i alls faktiskt. Ska försöka ta lite bättre inte suddiga bilder imorn!
Nu ska jag iväg och jobba!

Kommentarer
Postat av: MFQ/Luna

Åh, det blev ju jättesnyggt! Min favoritfärg <3

Jag vill också gärna prova lila någon gång, men då blir det nog ljusare, åt lavendelhållet... Längtar efter att få se det IRL! ^_^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback