Tvåan

Trött katt!
Hoppade in extra och jobbade tre timmar på Donken. Redan när jag kom och såg att jag var uppskriven på DT:n kände jag mig lite orolig. Att ha mig i tvåan är för det mesta en dålig idé. Idag visade det sig att det var en väääldigt dålig idé. Klockan var tolv och kön växte sig snabbt ner till bensinmacken. En s.k. Q8-kö. Det betyder mycket folk, väldigt mycket folk. Självklart skulle kunderna krångla med, en ville beställa en helt ny extra meny i tvåan (alltså där man delar ut maten, egentligen ska alla köp göras i ettan, där det finns en kassa och så) så jag fick plocka ihop ny beställning och så. Nästa kund ville absolut ha kvitto, han hade glömt att säga det när han betalade. Då var jag tvungen att springa ner till ettan och skriva ut kvitto. Jag hade ingen som hjälpte mig så ingen kunde ju plocka ihop hans mat medan jag var tvungen att krångla med kvittot. Efter kanske tjugo minuter sa Bano till mig att jag kunde ta en kassa istället. Även om hon inte sa varför så låg det i luften. Jag kan inte vara i tvåan. I alla fall inte när det är rusch. Senare under dagen när det inte var så mycket folk var det inga problem alls.

Sen hjälpte det ju inte att det var så oerhört varmt ute. Jag hade huvudvärk hela tiden och det flimrade framför ögonen. Kändes som om jag skulle bli blind. Försökte dricka vatten så mycket som möjligt men eftersom det var folk nästan hela tiden så fanns det inte mycket tid till det.

Nu ska jag bara ta det lugnt. Har duschat och tvättat håret och tänkte ta något att dricka och bara vara. Imorn blir det Göteborg. På fredag ska vi ha mysig picknick och på lördag ska jag fira min födelsedag. Vi var egentligten lite sugna på att åka till Liseberg men det blir nog så att jag ska åka på Josephs konfirmation under dagen och sen vara i Gbg på kvällen. Blir kanske monochrome, annars bio eller hemma film eller något annat mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback