Hår och ångest och sånt

Jag hatar mitt hår just nu.

Usch, det är slitet och min lugg är på tok för kort. Jättetunn fast den börjar längre upp på huvudet än någonsin.
Det känns som om det inte finns något jag kan göra eftersom det är så slitet och därför växer det ju heller inte. Har i alla fall klippt mig lite nu. Men det märks ju inte för alla extensions. Åh vad jag vill ha att min lugg ska växa ut nu nu nu. Är lite i valet och kvalet att göra mitt hår liite ljusare men vet att min hår inte pallar det. Tyckte ju att det blev lite väl mörkt sist och nästan mer brunt än rött och det gillar vi inte. Samtidigt så funderar jag på en mer lilaaktig nyans. Men absolut inte blåbaserad som violet uppenbarligen var. Det trivdes jag ju absolut inte i. Men vi får ju se. Kommer ju bara ångra mig om jag går bort från det röda. Så är det ju jämt. Men tänkte man kunde ha det mörkt lila med ljusare lila slingor i. Det vore nog snyggt tror jag.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Manic Panic Purple Haze är lila med inte blåbaserad, den är snarare rosabaserad. Om du vill kan du titta in på min blogg och se hur färgen se ut. I headern är mitt hår nyfärgat och i inlägget "ord" finns det en bild på hur färgen ser ut nu (efter cirka två månader).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback