Dag 15

Åh nu har jag äntligen fått hem min skinnjacka! (fejk läder såklart) och den är myket snyggare än förväntat!
Fick ju pengar av mamma till den här och det var verkligen i valet och kvalet om ja skulle köpa den eller inte. Tänkte att för 150 kr får jag väl hem något som ser ut som skit med tanke på att skinnjackor ofta kostar 400 och uppåt.

Men i alla fall, nu har jag fått hem den och den är verkligen sååå snygg! Den är dock lite tightare än vad som beskrevs. Jag köpte en M/L (för dey fanns ingen S alls, det var enda storleken de hade) och var lite orolig över att den skulle vara förstor eftersom den skulle kunna ta runt 90 cm i bröst, själv har jag ju knappt 70 och vill inte att det skulle se dumt ut, men den är nästan tight över brösten och särskilt över axlarna. Sen är den ju inte så varm heller. Knappt fodrad alls, men innertyget är skitsnyggt i grått leopardmönster. Dragkedjorna är gulfärgade!

Jag köpte den från
treasure box som säljer lite allt möjligt i klädväg, yttekläder, underkläder, maskeradkostymer, korstter (dock bara med plastskenor så det är inget jag kommer köpa men finns en hel del söta för er som inte bryr er om mi har stålskenor eller inte, kostar bara 16 dollar) och en del annat.

Stockbild och min bild! På bilden har hon ärmarna uppdragna, kollade noga hur långa ärmarna var innan jag beställde. Ville verkligen inte ha en med trekvarts ärmar. (Ammi glömde säga att du glömde dina armband här, jag lånade dem lite, hoppas det är ok :P)

 

  • Pris: Fem av fem! Det här är antagligen mitt bästa köp. 75 kr är inget för den här jackan.
  • Frakt: Jackan kom hem på 15 dagar och det är helt okej ju. De skickade varan samma dag som jag betalade vilket jag tycker är jättebra service. De skickade den med REK så fick gå och hämta den på tempo.
  • Fraktpris: Fraktpriset var lika dyrt som jackan men då fick jag även tracking nr. Upplever säljarna som väldigt seriösa. Amtagligen hade den här jackan kunnat kosta lika mycket att frakta inom Sverige med.
  • Kvalite:Tror det är ganska "vanlig" kvalité. Ungefär som H&M, bara att den inte var fodrad. Lite synd för det gör ju att jag inte kan använda den förens till våren och kanske lite nu på hösten. Idag var det lagom kallt för den här.
  • Service: Inget att anmärka på.

Kommentarer
Postat av: elinpelin

Kollar in på din blogg då och då, och måste bara säga att du är så himla snygg! Den där färgen på ditt hår är lovely. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback